دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و تأکید بر فرهنگ پایداری در هنرهای تجسمی، قرار است آذر‌ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس در 12رشته نقاشی، طراحی و چاپ‌دستی، نگارگری، خط- نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار ‌شود.

جشنواره جهانی هنر مقاومت

به‌گفته برگزارکنندگان تاکنون 2 هزار هنرمند ایرانی و خارجی با بیش از 5هزار و 500 اثر هنری متقاضی حضور در این 12رشته مختلف جشنواره شده‌اند. حبیب‌الله صادقی دبیرکل جشنواره جهانی هنر مقاومت، با بیان اینکه کیفیت و تنوع آثار نسبت به 2 دوره گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است، می‌گوید: بر این باورم که به‌دلیل مطالعه و هدایت دبیران بخش‌های 12گانه جشنواره و مراجعه هشیارانه به هنرمندان و واکاوی مضامین مختلف، شاهد خلق کارهای خوب و ارزنده‌ای هستیم که بهترین آنها در جشنواره در معرض دید قرار می‌گیرند.

دبیرکل جشنواره جهانی هنر مقاومت همچنین با اشاره به اینکه انتخاب آثار در 3 رشته کاریکاتور، تصویرسازی و پوستر به پایان رسیده است، اعلام کرد: در بخش پوستر بیش از هزار و 200 اثر، در بخش کاریکاتور بیش از 460و در بخش تصویرسازی 180 اثر از هنرمندان داخلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که انتخاب برگزیدگان از میان این آثار انجام شده است.

صادقی استفاده از نمادهای جدید و بدیع با مضمون مقاومت و ایستادگی را به‌خصوص در حوزه کاریکاتور و نگارگری قابل تحسین توصیف کرد و افزود: «خبر خوب آن است که تعدادی از بزرگان هنر گرافیک و کاریکاتور در این دو رشته آثارشان را به جشنواره عرضه کرده‌اند و شاهد نمایش آنها در جشنواره خواهیم بود.» وی با اشاره به اینکه مهلت دریافت آثار در بخش بین‌الملل تا پایان خرداد تمدید شده، گفت: «تا به حال بیش از هزار و400 اثر از هنرمندان خارجی در 12رشته دریافت کرده‌ایم که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد و تا پایان خرداد آمار دقیق حضور هنرمندان کشورهای خارجی به شکل دقیق اعلام می‌شود.» دبیرکل جشنواره درباره فرایند انتخاب آثار در رشته‌های گوناگون نیز اظهار داشت: «در انتخاب آثار دبیر هر بخش همراه با دبیر جشنواره و 4هنرمند خوشنام هر رشته کار بررسی را انجام می‌دهند و بهترین آثار را جهت عرضه در جشنواره برمی‌گزینند.

از این هفته قاب کردن و عکاسی آثار انتخاب شده انجام می‌شود و کتاب جشنواره شامل تصاویر همه آثار شرکت‌کننده و اطلاعات مربوط به خالقان آثار در موعد مقرر آماده خواهد شد. به‌گفته صادقی در بخش کاریکاتور، کامبیز درم‌بخش، محسن نوری نجفی و مازیار بیژنی، در بخش پوستر، قلی‌زاده، شریفی و خزاعی، در بخش نگارگری، عصمتی، حاصلی، صدری و در بخش طرح‌های حجمی و مجسمه‌سازی، بهروز دارش و طاهر شیخ‌الحکما کنار دبیران این بخش‌ها و دبیر جشنواره در انتخاب آثار برگزیده جشنواره حضور داشته‌اند. دبیرکل جشنواره با بیان اینکه داوری نهایی و اعلام برندگان رشته‌های 12گانه 10روز مانده به پایان جشنواره انجام می‌شود، تأکید کرد: «تا آخرین لحظه ارتباط هنرمندان و نگاه مردم به آثار به‌نمایش درآمده را بررسی خواهیم کرد و می‌کوشیم بهترین آثار را در هر رشته به‌عنوان برگزیدگان نهایی معرفی کنیم.»

کد خبر 218088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز