مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: مراسم اختتامیه دومین جشنواره شمسه در بخش فرهنگی و هنری با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

سیدمحمدهادی ایازی در این مراسم با بیان اینکه قابلیت‌هایی در محله‌ها وجود دارد که مغفول مانده است و مدیران فرهنگی باید باور داشته باشند که می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد، گفت: شهرداری تهران در جریان برگزاری شمسه به سراغ قابلیت‌های محلات رفته و با شناسایی آن‌ها، می‌توانیم نوید بدهیم که اگر امروز برنامه فرهنگی و هنری در محله‌ها برگزار شود، مجری برنامه، گروه تواشیح و قاری قرآن از میان ساکنان همان محله هستند.

ایازی تأکید کرد: شمسه دامنه اقدامات فرهنگی و هنری شهر را افزایش داده و با شناسایی ظرفیت‌ها امروز می‌دانیم منطقه یک تهران رتبه اول نهج البلاغه را داراست، منطقه سه تهران در ادبیات فولکلوریک و شعر رتبه برتر را دارد و بهترین کاریکاتورها از منطقه شش بوده است. وی با اشاره به حضورش در مراسم اختتامیه‌های جشنواره‌های شمسه، تأکید کرد: این جشنواره‌ها فرصتی بود تا ارتباط خوبی میان آماتورها و حرفه‌ای‌ها برقرار شود به‌طوری که دوستان اذعان داشتند که تا به حال این تعداد کاریکاتوریست حرفه‌ای، دور هم جمع نشده بودند و برگزاری چنین جشنواره‌ای در سطح سرود و موسیقی سابقه نداشته است.

وی با اشاره به نخستین جشنواره‌ای که 29سال قبل در حوزه نهج‌البلاغه برگزار شده بود، گفت: از همان زمان پیش‌بینی می‌شد که زمانی جشنواره‌هایی به روی کار می‌آیند که مردم را تشویق به یادگرفتن می‌کنند و امروز شاهد هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، پنج هزار نفر در اختتامیه قرآن در کنار پیشکسوتان حضور داشتند. ایازی تأکید کرد: اگر این باور ایجاد شود که می‌توانیم با ظرفیت‌های مردمی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته باشیم، تردیدی نیست که تحولات جدی در بخش مسائل فرهنگی و هنری در محلات خواهیم داشت. وی در پایان، آغاز شمسه سه را نوید داد و این شروع را به حاضران تبریک گفت.

کد خبر 211558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز