مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

گروه دانش و سلامت - حمید ضیایی‌پرور: مراسم پایانی مجموعه جشنواره‌های شکوفا که همزمان با مراسم قدردانی از برگزیدگان دومین جشنواره ساب‌پرتال‌های محلات تهران و پنجمین جشنواره ساب‌پرتال‌های شهرداری تهران، روز چهارشنبه گذشته در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد با استقبال کم‌نظیر شهروندان تهرانی مواجه شد.

جشنواره

به گزارش خبرنگار همشهری در این مراسم که بیش از دو هزار نفر از شهروندان تهرانی مشارکت‌کننده در جشنواره‌های مذکور حضور داشتند از برگزیدگان این جشنواره‌ها تقدیر شد.در جشنواره شکوفا که مخفف «شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات» است 520 هزار نفر مشارکت کردند.

این جشنواره در هفت رشته تخصصی برگزار شد که در نهایت 18نفر در کانون بازی‌های رایانه‌ای، 37نفر در رسانه‌های دیجیتال، 12نفر در کانون توسعه مهارت‌های رایانه‌ای، 30نفر در وبلاگ‌نویسی، 12نفر در کانون موبایل، 30نفر در کانون روباتیک و 15نفر در کانون طراحان گرافیکی به‌عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره شکوفا در سطح محلات شهر تهران انتخاب شدند. در این مراسم از 45نفر از برگزیدگان جشنواره شکوفا با اهدای جوایزی تقدیر شد.

همچنین همزمان با اختتامیه جشنواره شکوفا، دومین جشنواره ساب‌پرتال‌های محله‌های شهر تهران و پنجمین جشنواره ساب‌پرتال‌های شهرداری تهران برگزار شد. در جشنواره ساب‌پرتال‌های شهرداری تهران 123 اثر به مرحله داوری راه یافتند. همچنین در دومین جشنواره ساب‌پرتال‌های محلات شهر تهران 374پرتال محله‌ای مورد داوری قرار گرفتند.

دکتر سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه مجموعه جشنواره‌های شکوفا گفت: باور ما در مجموعه مدیریت شهری شهر تهران این است که باید کار را به مردم واگذار کنیم. وی افزود: همزمان جشنواره‌های دیگری هم برای شهروندان تهرانی برگزار شده که شاهد حضور و مشارکت جدی شهروندان در آنها هستیم. جشنواره شکوفا در هفت رشته، شمسه در 12 رشته، مشکات در 9رشته، پویا در 25 رشته و بام در سه رشته طراحی شده‌اند.

امروز شهروندان تهرانی در قریب به 50رشته با هم رقابت می‌کنند؛ یعنی در تمام حوزه‌های فرهنگی - اجتماعی این رقابت‌ها شکل گرفته است. در این مراسم، علی‌اصغر قائمی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: آمارهای رسمی گوگل، نشان می‌دهد که این موتور جست‌وجو در سال2008 سه میلیارد جست‌وجو را پاسخ داده است.

این آمار در سال2012 به 70میلیارد جست‌وجو تنها در یک‌ماه رسیده است. جالب اینکه 20درصد از این جست‌وجوها موضوعات و موارد تازه‌ای هستند. امروزه فضای شبکه‌های اجتماعی نیز شاکله زندگی و کسب‌وکار ما را تحت‌تأثیر قرار داده است. غفلت ما از فضای مجازی چندان مطلوب نخواهد بود. امید است که با همت شهرداری تهران و مسئولین محله‌های شهر، روزبه‌روز در توسعه فضای مجازی به‌طوری گام برداریم که جایگاهی شایسته در سطح جهان کسب کنیم.

کد خبر 204480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز