مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: 520هزار شهروند تهرانی در مجموعه جشنواره‌ها و کانون‌های شکوفا مشارکت کرده‌اند و مراسم نهایی این جشنواره‌ها صبح فردا در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور شهردار تهران برگزار می‌شود.

دکتر سیدمحمد‌هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر به خبرنگار همشهری اظهار داشت: از فردا به‌طور همزمان، دومین دوره جشنواره شکوفا کار خود را آغاز می‌کند. دکتر ایازی گفت: شکوفا نخستین جشنواره در حوزه فناوری اطلاعات است که در هفت رشته (وبلاگ‌نویسی، مهارت‌های رایانه‌ای، برنامه‌نویسی موبایل، روباتیک، بازی‌های رایانه‌ای، گرافیک و رسانه‌های دیجیتال) در سال91 برگزار شده است. برای هر کدام از این جشنواره‌ها در محلات مختلف جشنی برگزار شده است.

جشن تمامی این جشنواره‌ها در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. در تمام این جشنواره‌ها 520هزار نفر شرکت کرده‌اند که نشان‌دهنده استقبال خوب شهروندان تهرانی از این جشنواره‌هاست؛ به‌طور مثال هفته گذشته در جشنواره روباتیک در منطقه20 حدود سه‌هزار نفر از طراحان روبات‌های شهری به‌طور همزمان در یک ورزشگاه به رقابت پرداختند.دکتر ایازی اظهار داشت: دومین دوره جشنواره شکوفا بعد از پایان اختتامیه نخستین دوره کار خود را ادامه خواهد داد و کانون‌های تشکیل شده طی این مدت نیز در سراهای محلات به‌کار خود ادامه خواهند داد.

گفتنی است شکوفا مخفف «شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات» است و هدف از این جشنواره و تشکیل کانون‌های تخصصی مرتبط با آن در محلات 374گانه شهر تهران، ارتقای مهارت‌های الکترونیک و دیجیتال شهروندان در راستای استفاده از خدمات شهر الکترونیک است. کلیه علاقه‌مندان به مشارکت در این حوزه‌ها می‌توانند از طریق ثبت نام در سایت www. mytehran. ir در این عرصه حضور داشته باشند.

کد خبر 204018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز