همشهری آنلاین: رئیس مرکز اطلاعات کنترل راه‌های پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در جاده‌های فیروزکوه، هراز وچالوس به سمت تهران خبر داد.

ترافیک سنگین

سرهنگ رضا سلبی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌‌های کشور،‌ اظهار داشت: محورهای فیروزکوه، چالوس و هراز به طرف تهران با ترافیک سنگین و پر حجم رو به رو هستند.

وی درباره سایر محورهای کشور نیز ادامه داد: محور اردبیل - آستارا نیز با ترافیک سنگین رو به رو است.

تصادف فوتی در جاده شاهرود سبزوار

سلبی درباره حوادث جاده‌ای امروز نیز خاطرنشان کرد: صبح امروز بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در کیلومتر 112 جاده شاهرود به سبزوار 2 نفر کشته و 2 نفرمجروح شدند کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند.

رکورد تردد در جاده هراز شکسته شد

سردار محمدرضا مهماندار روز چهارشنبه با اشاره به آمار ترددشمارهای جاده‌ای، گفته بود: آمارها نشان می‌دهد طی روزهای 13 و 14 خرداد ماه حدود 75 هزار تردد در دو خط رفت و برگشت در جاده چالوس، 163 هزار تردد در محور هراز، 94 هزار تردد در محور فیروزکوه و 275 هزار تردد در محور جاجرود انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه محورهای هراز و فیروزکوه 257 هزار تردد ثبت شده است، گفت: این رقم بی‌سابقه‌ترین میزان تردد در این دو محور طی چند سال گذشته بوده است. از سوی دیگر در حالی که به طور متوسط روزانه حدود 7000 خودرو از محور چالوس تردد می‌کنند، تردد 75 هزار دستگاه خودرو تنها طی دو روز از این مسیر نشان می‌دهد که بار تردد در این مسیر بیش از پنج برابر ظرفیت بوده است.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه حجم بالای سفرها طی چند روز گذشته موجب ایجاد بار ترافیک سنگین در محور قزوین - رشت شد، گفت: بر این اساس بیشترین بار ترافیکی این محور را در محدوده منجیل و رودبار شاهد بودیم.

فرمانده پلیس راه کشور به بار بازگشت مسافران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعطیلات اخیر نخستین تعطیلات چند روزه پس از عید نوروز بود، حجم بالایی از سفرها را شاهد بودیم و بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم از روز پنجشنبه بار بازگشت مسافران آغاز شده و تا روز شنبه این روند ادامه داشته باشد.

مهماندار با تاکید بر اینکه تمامی نیروهای پلیس راه در آماده‌باش کامل هستند، از اتخاذ تدابیر ویژه برای بازگشت مسافران خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه نیروهای پلیس در جاده‌های کشور خصوصا جاده‌های استان‌های شمالی به طور ویژه مستقر شده و با رانندگان متخلفی که از لاین مخالف و یا شانه خاکی استفاده کنند، به طور جدی برخورد می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: شماره تلفن 88255555 مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان در خصوص محدودیت‌های ترافیکی برای بازگشت مسافران است.

فرمانده پلیس راه کشور در عین حال تاکید کرد: تمهیدات ویژه‌ای برای بازگشت مسافران در نظر گرفته شده است، اما با توجه به حجم بار ترافیک، احتمال تغییر در ساعات اعمال محدودیت وجود دارد. لذا شهروندان پیش از آغاز بازگشت خود، از زمان اعمال محدودیت اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان از کلیه بازرسان نامحسوس خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در فرم‌های خود درج کنند و یا با ماموران پلیس‌راه در مسیر در میان بگذارند تا با آنها برخورد شود.

کد خبر 217639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز