دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: از مهره‌های پلیمر برای درست کردن گوشواره، گردنبند و دستبند استفاده کنید.

چطور مهره‌های پلیمر درست کنیم؟

اگر قصد درست کردن بدلیجات دارید، مهره‌های پلیمری بهترین گزینه خواهند بود. با خمیر پلیمر می‌توانید مهره‌ها را به هر شکل، رنگ و سبکی درآورید.

کار با خمیر پلیمر آسان بوده و برای هر سن و سالی مناسب است. این خمیر به کوره خاصی نیاز ندارد و حتی می‌توان آن را داخل فر معمولی قرار داد. مرحله آماده‌سازی مهره حدود یک ساعت طول می‌کشد.

1- مقداری خمیر پلیمر خریداری کنید. خمیرهای پلیمر در اندازه و رنگ‌های متنوع موجود بوده، مقدار آن بستگی به تعداد و اندازه مهره‌هایی که می‌سازید، دارد.

2- بسته خمیر را باز و با گرمای کف دست آن را نرم کنید. خمیر را گرم نگه دارید تا قابل رول و تا زدن شود. در صورتی که دوست دارید مهره‌هایی چند رنگ داشته باشید، رنگ‌ها را با هم به صورت رول درآورید تا شبیه مرمر به نظر برسند.

3- برای تهیه ساده‌ترین دستبندها و گردنبندها، تکه کوچکی از خمیر را بردارید و با کف دست به صورت گوی درآورید. راز زیبایی کار، صاف بودن گوی‌ها تا حد ممکن است.

4- به همین ترتیب به تعداد مورد نظر، گوی آماده کنید.

5- برای سوراخ کردن، سیخ یا خلال دندان را از داخل مهره رد کرده تا بتوانید بعدا مهره‌ها را نخ کنید.

6- مهره‌ها را روی کاغذ شیرینی‌پزی قرار دهید و حدود 275 درجه فارنهایت حرارت دهید.

مدت زمان از ده دقیقه تا یک ساعت بسته به اندازه و برند خمیر متفاوت خواهد بود. بعد از این مرحله بگذارید مهره‌ها کاملا سرد شوند.

7- با یک کاغذ سنباده شنی 400 تا 600 سطح مهره را صاف کنید. این کار را به آرامی با کمی آب و سنباده انجام دهید. سپس با یک دستمال تمیز پاک کرده، بگذارید خشک شود.

8- با براق‌کننده مهره‌ها را براق کنید و بگذارید کاملا خشک شوند.

9- از مهره‌ها برای درست کردن گوشواره، گردنبند یا دستبند استفاده کنید.

بدلیجات

http://www.ehow.com

کد خبر 217229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز