همشهری آنلاین- ندا شریف: با استفاده از استنسیل‌ و کشیدن شکل‌های استوایی روی وسایل کهنه، تغییر دکوراسیون دهید و حس بودن در جزایر را به خانه خود آورید.

تغییر دکوراسیون با استنسیل‌

استنسیل‌ها الگو و اشکالی جالب‌ و روشی مفید برای ایجاد طرح بر روی وسایل قدیمی هستند. به راحتی با این روش از وسایل مجدد استفاده کرده، با دکوراسیونی جدید خود برای میهمانی آماده شوید.

1- صندلی فلزی یا چوبی ساده را با استنسیل شکوفه‌های درشت تغییر دهید. از رنگ قرمز لاتکس برای رنگ کردن داخل استنسیل استفاده کنید. با قلم‌مو یا فوم مخصوص جاهای خالی را با حالت ضربه زدن پر کنید. بعد از خشک شدن برای محافظت از طرح ایجاد شده، روی آن دو بار پلی‌اورتان اسپری کنید.

2-
نمای کمدها را با طرح برگ‌های پهن استوایی تغییر دهید. یک بوم بزرگ نقاشی، استنسیل برگ پهن و سه رنگ سبز تهیه نمایید. ابتدا یکی از رنگ‌ها را استفاده کنید و بعد از خشک شدن، ورق استنسیل را روی لبه برگ قبلی گذاشته به ترتیب از رنگ دوم و بعد از خشک شدن از رنگ سوم استفاده نمایید. بوم را به در کمد پیچ و دستگیره‌ها را رنگ کنید.

نکته: برای تمیزتر درآمدن کار، می‌توانید طرح را اول روی یک تخته ساده امتحان کنید. سعی کنید لبه برگ‌ها روی هم قرار بگیرند تا حالت جنگل‌های استوایی را تداعی کنند.

3- وسایل چوبی ساده داخل انباری مانند این جاگلدانی را با رنگ کردن تغییر دهید. پایه‌ها را با استفاده از رنگ لاتکس خردلی کنید و برای لبه‌ها از غلطک و رنگ روشن‌تر استفاده نمایید. سپس دور کار را حاشیه بزنید.

دکوراسیون

4- میزساده قدیمی را برای ورود میهمان‌ها آماده کنید. ابتدا آن را با رنگ لاتکس سفید کنید. با روش استنسیل، طرح آناناس را روی آن پیاده کنید. بهتر است از الگوی پشت چسب‌دار استفاده کنید. از نظر گرافیکی طرح را تا لبه میز ادامه دهید. میز را دوباره رنگ کنید ولی این بار نارنجی. با برداشتن برچسب، شکل آناناس به خوبی خود را روی میز نشان می‌دهد.

5- پارتیشن فلزی را ابتدا سفید کنید. برچسب‌های بزرگ دایره‌ای را روی پارتیشن بچسبانید. بقیه قسمت‌ها را این بار قرمز هندوانه‌ای کنید. بگذارید رنگ کاملا خشک شود سپس برچسب‌ها را بکنید.

نکته: برای سریع و یک دست شدن کار روی سطوح بزرگ مانند دیوار، مبلمان و پارچه؛ از غلطک رنگ استفاده کنید. استنسیل چسبی را روی سطح مورد نظر بچسبانید و روی آن را راحت غلطک بزنید.

نکته: در مورد کار بر روی سطوح کوچک مانند کارت‌پستال، تی‌شرت یا کارهای هنری می‌توانید از اسپری استفاده کنید. برای جلوگیری از پاشیدن رنگ به اطراف، دور کار را با چسب بپوشانید.

نکته: در مورد استنسیل‌های کوچک، بهتر است از قلم موی مخصوص استفاده کنید.

دکوراسیون

http://www.bhg.com

کد خبر 176235
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز