محمد دشتی: اولین باری که ایده برگزاری هفته روابط عمومی در دبیرخانه همایش روابط عمومی الکترونیک مطرح شد، شاهد واکنش های جالب و گوناگونی از دوستان حاضر در دبیرخانه و همکاران حوزه روابط عمومی و ارتباطات در روزهای بعد از طرح این مسئله بودیم.

هفته روابط عمومی

برخی دوستان سنگ بزرگ را نشانه نزدن دانستند، عزیزی عنوان کرد: حالا همین روز روابط عمومی را درست برگزار کنیم، هفته روابط عموی پیشکش، همکار بزرگوار دیگری گفت: مگر چقدر توان داریم که در این شرایط سخت که بحث های انتخاباتی هم در پیش است، یک هفته مراسم و برنامه داشته باشیم. برخی از همکاران هم در دیدارها و ملاقات های کاری و مناسبتی عنوان کردند: بهتر نیست اول هفته ای چنین ثبت شود و بعد ما برایش مراسم تولد و بزرگداشت برگزار کنیم؟!

و صد البته دوستان همدل و همراهی هم بودند که گفتند: بسم الله! یک نفر شروع کند ما هم هستیم!

امروز سوم خرداد ماه 1392، در آستانه حماسه آزادسازی خرمشهر و در حالی که هفته روابط عمومی با مشارکت فعال همه همکاران و دست اندرکاران حوزه روابط عمومی و ارتباطات برگزار شده است با همه تن خستگی و شوقی که از انجام این کار بزرگ بر جای مانده است به همه آن حرف‌ها می‌اندیشم.

شاید آن روزها به یاد فاتحان خرمشهر نیفتاده بودیم و در گیر و دار روزمرگی های زمانه تنها به محاسبات معمول فکر می کردیم، اما امروز و در حالی که هنوز بسیاری از فاتحان خرمشهر بزرگ که تجلی بخش اراده الهی در آزاد سازی آن شهر عزیز بودند، در کنار و گوشه این خاک پهناور نفس می کشند و هنوز هم منشا خیر و برکت هستند،از خود می پرسیم درکشوری که جوانانش با نثار جان و هستی خود چنین حماسه هایی آفریده اند، چرا نباید به کارهای بزرگتر بیندیشیم؟

اینک خرسندیم که پایان خوش این اتفاق امید بخش با سالروز گرامیداشت حماسه خرمشهر همراه شده است. امسال دست اندرکاران روابط عمومی و تلاشگران حوزه ارتباطات در اقدامی خود جوش و هماهنگ گام پیش نهادند و هفته روابط عمومی را به طرز شایسته و موثری برای اولین بار در ایران برگزار کردند. یکی از پیشنهادات طرح شده که طومار آن نیز تهیه و برای مبادی ذیربط ارسال شد، درخواست نامگذاری هفته‌ای به نام روابط عمومی در ایران است.

برگزاری موفقیت آمیزبرگزاری این هفته که با مشارکت و همدلی تلاشگران و دست‌اندرکاران این وادی همراه بود، زمینه برگزاری هفته روابط عمومی در ایران را کلید زد و قطعا چنین اقدام موثر و مفیدی به فراموشی سپرده نخواهد شد.

امیدواریم عزیزان مسئول در دستگاه‌های ذیربط با موافقت و همراهی خود، افتخار ثبت این هفته را در تقویم رسمی کشور به نام خود کنند و در سال‌های آینده با وجود هفته‌ای به نام روابط عمومی شاهد تلاش‌های بیشتر و موثرتری در این حوزه باشیم. انشالله

کد خبر 215647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز