همشهری‌آنلاین: متن طومار درخواست درج عنوان هفته روابط‌عمومی در تقویم رسمی کشور تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که ریاست شورای فرهنگ عمومی را بر عهده دارند شد.

طومار درخواست درج عنوان هفته روابط‌عمومی

سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی با اعلام این خبر گفت: رونوشتی از نامه ارسالی به وزیر فرهنگ به دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز ارسال شد.

وی این جمله که روابط‌عمومی به عنوان یک علم دارای اصول منطقی، نظریه، الگو و معرفت‌شناسی بوده و از قدرت پیش‌بینی نتایج و ظرفیت لازم برای سازماندهی روابط اجتماعی و بهبود عملکرد سازمان‌ها برخوردار است را به عنوان جمله کلیدی طومار، معرفی کرد.

کاظمی دینان گفت: حدود 450 نفر از استادان و مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی این طومار را امضاء کرده‌اند.

متن کامل این طومار چنین است:

بنام خدا

برادر ارجمند جناب آقای دکتر سید محمد حسینی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست شورای فرهنگ عمومی کشور

با سلام؛

به استحضار می‌رساند «هفته روابط‌عمومی جمهوری اسلامی ایران» برای نخستین بار و به‌صورت خودجوش توسط نهادهای غیردولتی و تشکل‌های فعال در حوزه‌های ارتباطات، اساتید و فعالان روابط‌عمومی از 27 اردیبهشت‌ماه (روز روابط‌عمومی) لغالیت 2 خردادماه 1392 در کشور برنامه‌ریزی و اجرایی گردید.

ما امضاکنندگان این درخواست معتقدیم روابط‌عمومی به‌عنوان یک رکن مهم در نظام ارتباطی نیازمند توجه بیشتر و آشناسازی عموم مردم و مدیران کشور با کارکردها و توانمندی‌های خود در ارائه راهکارهای متنوع برای مسائل مختلف حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... است.

روابط‌عمومی به عنوان یک علم دارای اصول منطقی، نظریه، الگو و معرفت‌شناسی بوده و از قدرت پیش‌بینی نتایج و ظرفیت لازم برای سازماندهی روابط اجتماعی و بهبود عملکرد سازمان‌ها برخوردار است.

در سال 1385و پس از گذشت 56 سال از بنیانگذاری این حرفه در کشور، روز «روابط‌عمومی» تصویب و ابلاغ شد و اینگونه روابط‌عمومی نیز روزی را به نام خودش ثبت کرد اما موضوع مهم این است که اختصاص یک روز به موضوعی مهم و تأثیرگذار مانند روابط‌عمومی آن هم به صورت اشتراکی با حوزه جامعه اطلاعاتی (این روز، در تقویم کشور با عنوان «روز جهانی جامعه اطلاعاتی و روز ملی روابط‌عمومی» ثبت شده است) کفایت نمی‌کند.

خوب است بدانیم اهمیت این حرفه آنقدر برای مسؤولان و برنامه‌ریزان برخی کشورها حیاتی است که حتی یک سال را به نام آن اختصاص داده‌اند و با بهره‌مندی از دستاوردهای خود در آن سال، فضای فرهنگی و ارتباطی خود را حتی به لحاظ جلب نظر جهانیان متحول و دگرگون کرده‌اند.

جناب آقای حسینی!

اینک و در هفتمین سال از نامگذاری این روز، فعالان و دست‌اندرکاران حوزه روابط‌عمومی به‌صورت خودجوش هفته روابط‌عمومی را طرح‌ریزی و اجرا کرده‌اند تا پتانسیل و توانایی‌های این هنر و صنعت را به نمایش بگذارند.

ما امضاکنندگان این درخواست معتقدیم هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی روابط‌عمومی در کشور فاصله زیادی وجود دارد و بهانه‌هایی برای شتاب بخشیدن به حرکت تکاملی این دانش و فن لازم است. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم درج رسمی هفته روابط‌عمومی در تاریخ یادشده در تقویم رسمی کشور در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته تا با تصویب آن بتوانیم به تقویت نقش و اثرگذاری روابط‌عمومی در کشور کمک کنیم.

تردیدی نیست نتایج این اقدام تاریخی، تبعات و پیامدهای خارجی بیشماری برای توسعه روزافزون کشور خواهد داشت.

والسلام

کد خبر 216665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز