همشهری‌آنلاین: پروفسور یحیی کمالی‌پور، رئیس ایرانی انجمن جهانی ارتباطات و رئیس بخش ارتباطات دانشگاه پوردو کلیومتبه آمریکا به مناسبت برگزاری نخستین هفته گرامیداشت روابط‌عمومی در ایران پیام ارسال کرد.

متن پیام به این شرح است:

با سلام و درودی گرم، شصتمین سالگرد روابط‌عمومی‌ را در کشور کهنسال و عزیزمان ایران که مصادف با نخستین هفته گرامیداشت روابط‌عمومی‌ و اجرای برنامه‌های علمی، حرفه‌ای و صنفی ارزشمند از جمله رونمایی از سردیس دوست و همکار فرهیخته، پروفسور کاظم معتمد‌نژاد است، از صمیم قلب تبریک می‌گویم و یقین دارم که ‌ امسال نیز همایش روابط‌عمومی الکترونیک و کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با درخششی بیشتر و محتوایی پربارتر از همیشه برگزار خواهد شد و مشعل دوستی‌، همکاری، همفکری، و توسعه علمی‌ را همچنان بر افروخته و پاسداری خواهند کرد.

همانطور که می‌دانید و بارها نوشته‌ایم و گفته‌ایم، در این دنیای پر تلاطم و به شدت در هم تنیده و پیچیده، روابط‌عمومی‌‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های حساب شده علمی‌ و هدفمند، نقش برجسته‌ای در حل مسائل و مشکلات کشور ایفا کنند و در راه پیشرفت و توسعه فرهنگی‌، سیاسی، اقتصادی، و انسانی‌ این مرز و بومِ متنوع، چه از نظر جغرافیایی و چه از دیدگاه قومی، و سرفرازی آن، نقشی اساسی و ماندگار داشته باشند. بی‌‌تردید روابط‌عمومی‌‌ها می‌توانند علاوه بر نهادینه کردن علم ارتباطات و روابط انسانی‌ مطلوب، چالش‌های فرهنگی‌ را شناسایی و در ترمیم آنها مصمم و کوشا باشند.

روابط‌عمومی‌ها باید از خود شروع کنند و با اعتقادی راسخ، مستمر و استوار به اصطلاح معمول «طرحی نو در اندازند» و در راه ترمیم ارتباطات میان‌فردی، میان فرهنگی‌ و بین‌المللی کوشا باشند. به عبارت دیگر، روابط‌عمومی‌‌ها باید ضمن انجام وظایف تخصصی، الگوی اخلاقی و رفتاری در سطح جامعه باشند. به عنوان مثال، موارد زیر در عین اینکه ساده و تکراری به نظر می‌رسند، می‌توانند به عنوان مدل اخلاقی روابط‌عمومی‌ها، مورد تمرین و توجه آنها قرار گیرند:

  1. خوشبینی را جایگزین بدبینی
  2. همفکری را جایگزین تک فکری
  3. همکاری را جایگزین تفرقه
  4. خودمحوری را جایگزین همگرایی
  5. خصومت را جایگزین دوستی‌
  6. عمل را جایگزین شعار
  7. عشق را جایگزین نفرت
  8. کوته‌فکری را جایگزین بلندفکری
  9. اعتماد را جایگزین بی‌اعتمادی و
  10. انتقاد پذیری را جایگزین پرخاشگری کنیم.

از این فرصت استفاده می‌کنم و به همه دست‌اندرکاران برگزاری این هفته و دوستان ارتباطاتی، فرهنگی‌، فعالان روابط‌عمومی و رسانه‌‌ای تبریک می‌گویم.

امیدوارم که همچنان در پیشبرد علم ارتباطات و روابط‌عمومی‌ مصمم و در اراده گروهی خود شکست‌ناپذیر باشید. اگرچه دوست داشتم که در میان شما باشم و دست‌های مهربان شما را از نزدیک بفشارم، اما به همین مقدار نیز قناعت می‌کنم که توانستم از طریق این یادداشت کوتاه با شما عزیزان همصدا و همگام شوم.

خدا یار و نگهدار شما همکاران پرتلاش، دلسوز و پاسداران علم و فرهنگ ایران زمین.

یحیی کمالی پور

کد خبر 214790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز