مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث پایانه جدید شرق آغاز شده گفت: در تلاشیم که تا پایان سال نسبت به انتقال پایانه قدیم شرق به مکان جدید اقدام کنیم.

محمد‌رضا حاجی‌بیگی با اعلام این خبر افزود: اجرای پروژه تعریض خیابان دماوند باید هرچه سریعتر پایانه قدیم به مکان جدید منتقل شود چرا که پروژه تعریض این خیابان در مرحله پایانی خود قرار دارد و ما نیز در تلاشیم که زمینه انتقال پایانه شرق را هرچه سریعتر فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه هزینه زیر ساخت‌های شهر مانند پایانه‌ها باید توسط دولت پرداخت شود اما با توجه به اینکه این موضوع محقق نشده است شهرداری خود برای احداث پایانه جدید شرق وارد عمل شده است گفت: عملیات اجرایی احداث پایانه جدید شرق حدود 4 ماه است که آغاز شده و هم اکنون عملیات خاکبرداری این پروژه دنبال می‌شود.

حاجی‌بیگی تصریح کرد: تاکنون حدود 2 هزار متر مکعب خاکبرداری در پایانه جدید شرق صورت گرفته است و در تلاشیم تا کانال آبی که آن جا رها شده است را نیز ساماندهی کنیم.

مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارکسوارهای شهر تهران گفت: باتوجه به تاکید مدیریت شهری مبنی براینکه هرکجا پایانه ای ساخته می شود، باید زمینه خدمات رسانی خطوط مترو و دیگر سیستم های حمل و نقل عمومی به آن مجموعه نیز فراهم شود، در تلاشیم که دسترسی مناسب پایانه جدید شرق را به سیستم های حمل و نقل عمومی فراهم سازیم.

وی گفت: در محل پایانه جدید شرق، فضایی 21 هزار متری برای سالن و 18 هزار متر برای پارکینگ در نظر گرفته ایم که بتوانیم یک پایانه نیمه مدرن را آن جا آماده کنیم و زمینه انتقال پایانه قدیم به این محل هرچه سریعتر فراهم شود، البته همزمان کارهای اصلی پایانه جدید شرق را دنبال خواهیم کرد.

حاجی بیگی تصریح کرد: اعتباراتی برای فاز های جانبی پایانه جدید شرق در نظر گرفته شده تا بتوانیم این پایانه را به پایانه ای مدرن با امکانات مناسب تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در پروژه پایانه جدید شرق، پیمانکاران در 2 شیفت کارها را دنبال می کنند و امیدواریم در مدت 6 ماه بتوانیم پایانه قدیم را به محل جدید منتقل کنیم، یعنی تا پایان سال مسافرگیری در پایانه جدید شرق محقق شود.

وی اظهار کرد: برای اجرای پروژه پایانه جدید شرق در سال جاری حدود 10 میلیارد تومان بودجه نقدی و مقداری هم امتیازات و بودجه غیر نقدی در نظر گرفته شده است که امیدواریم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته کارها را به پیش ببریم.

مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک‌سوارهای شهر تهران با بیان اینکه در مجموع برای احداث پایانه جدید شرق 30 هکتار زمین پیش بینی شده است گفت: تاکنون برای احداث این پایانه حدود 14 هکتار زمین را تملک کرده ایم و تملک باقی زمین ها نیز در دست پیگیری است.

کد خبر 214146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز