گروه شهری: 11هزار صندلی به ظرفیت اتوبوس‌های تندروی تهران افزوده خواهد شد.

اتوبوس

به گفته معاون مالی و اداری شهرداری تهران، 300دستگاه اتوبوس جدید بی‌آرتی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران وارد و متعاقب آ‌ن 11هزار صندلی به ظرفیت اتوبوس‌های تندروی شهر تهران افزوده خواهد شد.حسین محمد پورزرندی با اعلام این خبر اظهارداشت: بعد از پیگیری‌های مکرر شهرداری برای خریداری و ورود اتوبوس‌های خطوط تندرو، این اتوبوس‌ها اواخر سال گذشته وارد گمرک شد.

وی با اشاره به انجام اقدامات مربوط به ترخیص اتوبوس‌ها از سوی شهرداری تهران افزود: اصلاح اسناد بانکی مربوط به ترخیص اتوبوس‌ها و استفاده از ردیف معافیت شهرداری‌ها برای خروج اتوبوس بدون پرداخت هزینه گمرکی صورت گرفته و 300دستگاه اتوبوس جدید وارد تهران خواهد شد. معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به هزینه 133هزار یورویی شهرداری برای خریداری اتوبوس‌های خطوط تندرو تأکید کرد: البته به این رقم، هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و انتقال اتوبوس‌ها نیز افزوده می‌شود. پورزرندی با بیان اینکه طبق قانون باید83.5درصد هزینه تأمین اتوبوس‌های شهری از سوی دولت و 12.5درصد از سوی شهرداری‌ها پرداخت شود، تصریح کرد: در مورد اتوبوس‌های جدید خطوط تندرو (بی‌آرتی) صددرصد هزینه‌ها از سوی شهرداری تهران تأمین شده است.

به گفته وی، اتوبوس‌های جدید خطوط اتوبوسرانی تندروی تهران از کشور چین خریداری شده و دارای کیفیتی مناسب و خدمات پس از فروش از سوی تولید‌کننده است. معاون مالی و اداری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: قرار است اتوبوس‌های جدید خطوط تندرو در خط چهار اتوبوس‌های تندرو در بزرگراه رسالت فعال شده و کمبود سایر خطوط تندرو را نیز برطرف کند.

عدم‌وابستگی به دولت عامل موفقیت شهرداری

همچنین یک نماینده مجلس شورای اسلامی دلیل عمده موفقیت شهرداری تهران را عدم‌وابستگی به دولت دانست. علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان شهری در بخش حمل‌ونقل عمومی در هشت سال گذشته کارهای مطلوبی انجام داده‌اند و باید از آنها قدردانی به‌عمل آید، افزود: به‌عنوان نمونه راه‌اندازی خطوط بی‌آرتی، احداث تونل‌هایی نظیر تونل نیایش و تعریض معابر شهری، اقدامات بسیار مطلوبی بوده است. وی ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب در کلانشهر تهران را امری دشوار دانست زیرا امکان انسداد مسیرها در تهران وجود ندارد و به همین دلیل برای انجام چنین اقداماتی زحمات فراوانی کشیده شده است.

خسروی با اعلام اینکه هیچ تناسبی بین فضای پارکینگ خودرو با تعداد خودروهایی که هر روز وارد معابر شهری تهران می‌شوند وجود ندارد، تصریح کرد: ضرورت دارد اشخاصی که قصد خرید خودرو دارند، پیش از خرید پارکینگ آن را تأمین کنند. عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان عمده‌ترین دلیل موفقیت مدیریت شهری تهران را عدم‌وابستگی به دولت دانست و خاطرنشان کرد: همین عدم‌وابستگی به دولت است که موجب اجرای پروژه‌های بزرگ در پایتخت شده است.

کد خبر 212454
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز