مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از راه‌اندازی خطوط اتوبوسرانی تندرو (BRT) در تراز صفر بزرگراه صدر همزمان با بهره‌برداری از این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مازیار حسینی با تاکید براینکه سهم حمل و نقل عمومی در اغلب بزرگراه‌های جدید و در دست احداث پیش‌بینی شده است، افزود: مطالعات مربوط‌ به راه‌اندازی خطوط تندرواتوبوسرانی (BRT) در تراز صفر بزرگراه صدر درحال انجام است و به‌این ترتیب همزمان با بهره‌برداری از این بزرگراه طبقاتی، خط ویژه BRTدر این مسیر آغاز به‌کار می‌کند وبا عبور ازبزرگراه صدر به‌سمت بزرگراه‌مدرس شمال، در ‌‌نهایت به چهارراه پارک‌ وی منتهی می‌شود.

به‌اعتقاد وی، دو طبقه شدن بزرگراه صدر و افزایش ظرفیت این محور به‌ معنای اختصاص تمام امکانات جدید به خودروهای شخصی نیست و باتدبیر شهردار تهران، حمل و نقل عمومی از کلیه معابر جدید پایتخت سهم خواهد داشت.

حسینی با اشاره به‌اینکه در هر دو مسیر رفت و برگشت بزرگراه صدر، یک خط عبوری به اتوبوس‌های تندرو اختصاص خواهد یافت، افزود: حد فاصل بین ستون‌های پل صدر می‌تواند محل مناسبی برای نصب ایستگاه‌های BRT باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری افزود: دسترسی شهروندان به ایستگاه‌هایBRT نیز با پیش‌بینی پل‌های روگذرعابر پیاده در محل ایستگاه فراهم و امکان تردد عابران از دو سوی بزرگراه‌صدر به رفوژ میانی می‌سر خواهد شد.

وی حجم کارهای عمرانی درحال انجام در بزرگراه‌صدر را بسیار سنگین و قابل ملاحظه دانست‌ و افزود: با طراحی و احداث شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی پروژه، عملاً نقاط دارای مشکل آبگرفتگی پیشین نیز در بزرگراه‌ صدر شناسایی ‌و مشکل این نقاط برطرف خواهد شد.

حسینی افزود: تلاش برآن است تا به‌ تدریج در بزرگراه صدر موجود در هر بخشی که امکان آماده‌سازی و بهسازی دارد، این کار انجام و تکمیل شده و تحویل شهروندان شود. این امر به ‌ویژه دربخش حد فاصل اتصال بزرگراه مدرس تاخیابان شریعتی، خیابان کاوه و تقاطع قیطریه با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

کد خبر 208117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز