همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همزمان با آغاز مهر ماه اقدامات گسترده‌ای در حوزه حمل و نقل و ترافیک صورت می‌گیر که از جمله این اقدامات می‌توان به بهره برداری از خط ۹ BRT، بهره برداری از ۱۳ کیلومتر خط ۳ متروی تهران حدفاصل آزادگان تا چهارراه ولی عصر (عج) اشاره کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه ستاد مرکزی بازگشایی مدارس در سال ۹۲ با اشاره به فعالیت‌های این معاونت برای کاهش بار ترافیکی و آسایش دانش آموزان و دانشجویان گفت: پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۳ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۳ مترو تقاطع آزادگان تا چهارراه ولیعصر راه اندازی می‌شود همچنین تمامی قطار‌ها شستشو و سرفاصله حرکت قطار‌ها از ایستگاه مبدا به حداقل زمان کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تقویت خطوط از نظر ناوگان گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از آغاز سال تحصیلی ۲۰ رام قطار یک طبقه و ۲ رام قطار دوطبقه وارد خطوط شود همچنین ارائه تسهیلات رایگان به دانش آموزان و دانشجویان در روز اول مهر همانند سالهای گذشته ارائه می‌شود.

تشکری هاشمی با اشاره به لغو مرخصی کارکنان اتوبوسرانی از ۲۸ شهریور گفت: تمامی اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های پایتخت نظافت و اتوبوس‌های کمکی نیز به خطوط نزدیک مدارس تزریق می‌شوند.

به گفته معاون شهردار ۱۴۰ دستگاه اتوبوس دوکابین وارد خط BRT   بزرگراه امام علی با ۳۶ ایستگاه خواهد شد.

وی افزود: حرکت اتوبوس‌ها از مبدا طبق برنامه زمانبندی و با حداقل زمان تاخیر خواهد بود و تلاش شده برخی از اتوبوس‌ها از مبدا با حداکثر ظرفیت حرکت نکنند و ۴۰ درصد ظرفیت آن‌ها برای مسافرین بین راهی منظور شود.

تعمیر و تجهیز اتوبوس‌های دارای نقص فنی، نظارت دقیق بر عملکرد مینی بوس‌های تحت نظارت و جلوگیری از خروج آن‌ها در ساعات اوج ترافیک از مسیر اصلی و خدمات رایگان به دانش آموزان از دیگر خدماتی بود که تشکری هاشمی در حوزه اتوبوسرانی به آن اشاره کرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش کرایه‌ها در روزهای ابتدایی مهرماه کنترلی بر عملکرد تاکسیرانی انجام می‌شود، اظهار داشت: اعزام تاکسی به مراکز تجمع مسافرین، ارائه خدمات سرویس مدارس به مدارس دخترانه از طریق تاکسی‌های بانوان، نظارت بر عملکرد تاکسی‌های نارنجی، خطوط و بخش خصوصی توسط بازرسین از دیگر فعالیت‌های سازمان تاکسیرانی برای استقبال از مهرماه است.

به گفته تشکری هاشمی، مدارس پرخطر از لحاظ ترافیکی شناسایی و تلاش شده با آموزش‌های فرهنگی ۲۲ مدرسه ایمن در ۲۲ منطقه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: از ۱۰ شهریور ماه تا ۱۵ مهرماه مجوز حفاری از طریق مناطق شهرداری تهران صادر نخواهد شد و تمامی عملیات حفاری شروع شده حداکثر تا ۲۴ شهریورماه به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 226990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز