گروه شهری: در پی گذشت 346روز از سال بی‌اعتنایی دولت به حمل‌ونقل عمومی، اعلام شدکه300دستگاه اتوبوس دوکابین پایتخت در گمرک متوقف مانده است اما مسئولان شهری امیدوارند با همکاری دولت این اتوبوس‌ها هرچه سریع‌تر ترخیص و وارد ناوگان حمل‌ونقل تهران شوند.

نکته قابل توجه اینکه برای ورود ناوگان حمل‌ونقل عمومی معافیت‌های گمرکی مصوب و پیش‌بینی شده است.پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در این‌باره اظهار کرد: هر ساله در اسفند‌ماه و به‌ویژه در روزهای پایانی سال شاهد افزایش ترددها و مسافران در سطح شهر هستیم،

به همین دلیل تلاش می‌کنیم که در این ایام با تمام ظرفیت و امکانات به شهروندان خدمات‌رسانی کنیم اما متأسفانه اکنون 300دستگاه اتوبوس دوکابین در گمرک متوقف مانده که انتظار می‌رود با همکاری‌های لازم زمینه ورود هرچه سریع‌تر این اتوبوس‌ها به ناوگان فراهم شود. وی با بیان اینکه برای استفاده از معافیت‌های گمرکی مکاتبات لازم را صورت داده‌ایم و منتظر همکاری مسئولان در این زمینه هستیم، گفت: شهرداری تهران هزینه‌های خرید این اتوبوس‌ها را به تنهایی متقبل‌شده و آن را پرداخت کرده است و انتظار می‌رود که حداقل بتوانیم از معافیت‌های گمرکی برای ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان بهره‌مند شویم.

سنندجی با تأکید براینکه احداث خط هشت اتوبوس‌های تندرو حدفاصل خاوران تا پایانه جنوب در دست اجرا قرار دارد، گفت: طراحی ایستگاه‌ها و مسیر‌یابی این خط صورت گرفته است و منتظر ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان هستیم. وی افزود: خط هشت اتوبوس‌های تندرو با طولی حدود 10کیلومتر یکی از پرمسافر‌ترین خطوط اتوبوس‌های تندرو در تهران خواهد شد و این خط گامی دیگر در راستای تکمیل شبکه خطوط اتوبوسرانی تندرو محسوب می‌شود که خط دو این سامانه را به خط چهار متصل می‌کند.

کد خبر 203441
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز