گروه شهری: در شرایطی که ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بیش از هفت هزار دستگاه اتوبوس کم دارد حدود 64درصد قیمت اقلام مصرفی اتوبوسرانی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش، تعداد ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر شش هزارو 737دستگاه است که از این میان یک هزارو 235دستگاه اتوبوس بالای هشت سال سن دارند که می‌بایست از چرخه خدمات‌رسانی خارج شوند، اما با توجه به افزایش قیمت اقلام مصرفی و مورد نیاز اتوبوس‌ها، قطعاً امکان تعمیر مناسب آنها و خدمات‌رسانی بموقع شهروندان با مشکلاتی مواجه خواهد شد. این مسئله از نظر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نشان‌دهنده آن است که حمل‌ونقل عمومی نیازمند حمایت‌های بیشتر و جدی‌تر مسئولان است.

رنجبران اظهار امیدواری کرد که برای جلوگیری از هرگونه مشکل ضمن پرداخت بموقع و کامل یارانه‌های بلیت، حمایت‌های لازم جهت افزایش تعداد ناوگان، نوسازی ناوگان و تعمیرات از سوی دولت صورت گیرد. وی با بیان اینکه تعداد خطوط اتوبوسرانی تهران 251خط عمومی، خصوصی و شبانه است، گفت: کل خطوط اتوبوسرانی تهران به طول دوهزارو 908کیلومتر و چهار هزار و 131 ایستگاه سهم قابل توجهی در سفرهای شهری دارد چنانچه سالانه حدود 1.3میلیارد جابه‌جایی مسافر توسط اتوبوسرانی صورت می‌گیرد.

براساس طرح جامع حمل ونقل عمومی و پس از هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها تهران به 13هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد اما با توجه به آنکه در حال حاضر کمتر از هفت‌هزار دستگاه اتوبوس در تهران موجود است باید بیش از شش هزار دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شود.

کد خبر 197849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز