مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنفرانس بین‌المللی معماری به همت چند مرکز دانشگاهی داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

معماری

به گزارش ایسنا، کنفرانس علمی پروفسور آنتونینو ساجو antoninosaggio (مدیر گروه دکترای دانشکده معماری ساپینزای رم) و پروفسور لوچو والریو باربرا lucio Valerio barbera (صاحب کرسی معماری یونسکو در دانشگاه ساپنزا) به همت مرکز معماری حوزه هنری قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران، دانشکده معماری دانشگاه سوره، موسسه آموزش عالی علاء الدوله سمنانی، موسسه آموزش عالی هنر شیراز، دانشکده معماری سمنان و دانشگاه ساپینزای رم برگزار می‌شود.

حسن اصانلو دبیر علمی این کنفرانس با اعلام این خبر گفت: دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت، این سخنی از پیامبر اعظم (ص) است که هدف اصلی تفاهم نامه‌ای میان مرکز معماری حوزه هنری، قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران، دانشکده معماری دانشگاه سوره، موسسه آموزش عالی علاء الدوله سمنانی، موسسه آموزش عالی هنر شیراز، دانشکده سمنان و دانشگاه ساپینزای رم شده است.

وی با اشاره به کنفرانس علمی معماری ادامه داد: از آنجا که معماری مدرن هیچگاه در ایران وجود نداشته است بلکه جای آن معماری نو بوده است ودلیل آن این است که ما همیشه مصرف کننده انقلاب صنعتی بودیم، لذا در اولین کنفرانس علمی سعی بر آن است که با اشاره به سه دوره معماری مدرن در جهان آن را در ایران مورد بررسی قرار دهیم.

ابتدا معماری بعد از جنگ جهانی اول، معماری بعد از جنگ جهانی دوم ودر مرحله سوم نظام وارد شدن civilدر معماری است، در تمامی این سه دوره این موضوع که هر معماری‌زاده زمان خودش است معیار اساسی سمینار محسوب می‌شود.

اصانلو یکی دیگر از مباحث مورد بررسی در این سمینار را شناخت در معماری معرفی کرد و گفت: در این سمینار با اشاره به رویکرد معمار بزرگی چون «پی‌تر آیزنمن» شناخت در معماری مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در این نظریه با پرداختن به این موضوع که همه چیز در بدنه معماری دیده می‌شود، پس در این دوره «شفافیت» در معماری مورد نظر معماران است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این عضو کمیته علمی دوره دکتری در دانشگاه ساپینزای رم از دیگر مباحث مورد بررسی در این سمینار را بررسی معماری مدرن در کشورهای اسلامی معرفی کرد که توسط پروقسور باربرا تشریح می‌شود.

در این بحث این موضوع که کشورهای اسلامی در معماری چه جایگاهی دارند و معماری مدرن چه رابطه‌ای با فرهنگ جوامع دارد مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

دکتر اصانلو در آخر عناوین اصلی این سمینار را تحت عناوین فرایند طراحی پیترآیزنمن، تاثیر انفورماتیک در شکل گیری فضاهای معماری معاصر، نقش جوزپه ترانی در شکل گیری معماری مدرن ومعماری مدرن وهویت فرهنگی (اتوبیوگرافی معماران کشورهای اسلامی) اعلام کرد.

زمان برگزاری این سمینار‌ها روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت موسسه آموزش عالی هنر شیراز، یکشنبه ۲۲ اردیبهشت دانشکده معماری سوره تهران، دوشنبه ۲۳ اردیبهشت پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، سه شنبه ۲۴ اردیبهشت دانشگاه سمنان و چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت موسسه اموزش عالی علاء الدوله سمنانی است.

علاقمندان به شرکت می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۸۷۸۶۶، ۰۲۱۶۶۹۷۸۶۳۵تماس بگیرند.

 

کد خبر 212590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز