یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

گرگان: استان گلستان از دیرباز، پایتخت و مهد برخی رشته‌های پرطرفدار ورزشی چون بسکتبال، والیبال و سوارکاری بوده است و در سایر رشته‌های ورزشی نیز استانی پرافتخار محسوب می‌شود.

 طرحی که در 10سال سه بار کلنگ‌زنی شد

دهکده آکادمی المپیک ناهارخوران گرگان، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین طرح‌های ورزشی گلستان است که در یک‌دهه گذشته از سوی مدیران و مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی کشور حداقل سه بار کلنگ‌زنی شده ولی اجرا نشده است. به گزارش مهر، این دهکده با وجود دستور صریح وزیر ورزش و جوانان در مهر‌ماه سال90 هنوز آغاز نشده است.

از کمیسیون 215 تا کمیسیون32

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان در زمینه چرایی اجرا نشدن طرح دهکده المپیک گفت: این طرح درحال دریافت مجوز کمیسیون 215 است و قبلا در قالب کمیسیون ماده 32مطرح بوده است. قربانعلی پاشا افزود: شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور قرار است ‌این طرح را اجرا کند و پیگیر است تا از طریق ماده 215نسبت به تأمین اعتبار آن اقدام کند. وی مهم‌ترین دلیل اجرایی نشدن دهکده المپیک را نبود اعتبار اعلام کرد.

تأمین زمین برای دهکده ورزشی

دهکده ورزشی ساحلی نوکنده نیز از طرح‌هایی است که وضعیتی مشابه دهکده المپیک گرگان دارد. قربانعلی پاشا در زمینه دهکده ساحلی بندرگز نیز گفت: زمین مورد نظر برای ساخت این طرح تهیه و در اختیار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی قرار داده شده است. وی اظهار داشت: 65هکتار زمین در منطقه ساحلی نوکنده تهیه شده و متولی ساخت آن شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است. در سال‌های گذشته طرح‌های متعددی از سوی مسئولان ورزش استان و کشور کلنگ‌زنی شده است و به غیر از پیست دوومیدانی و خوابگاه ورزشکاران کریم‌آباد و زمین خاکی تنیس و والیبال ساحلی استان و چمن مصنوعی شماره سه ورزشگاه گرگان که قرار است در آینده نزدیک افتتاح شوند، دیگر طرح‌ها وضعیت روشنی ندارند و متأسفانه با درخواست ساخت پیست‌های دوچرخه‌سواری و اسکیت در کریم‌آباد گرگان نیز هنوز موافقت نشده است. البته ورزشگاه پنج‌هزار نفری گنبدکاووس، سالن رزمی گرگان و خوابگاه ورزشکاران چاله‌باغ گرگان نیز سه طرح ورزشی استان هستند که عملیات ساخت آنها از سال‌ها پیش آغاز شده است و اکنون در فهرست طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته‌اند و بنابر وعده مسئولان قرار است تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسند.به گفته مدیر کل ورزش و جوانان گلستان اجرای طرح‌های مهم دیگری چون سالن شش هزار نفری گرگان و سالن دوومیدانی گرگان نیز پنج سال دیگر زمان نیاز دارد. علاوه بر این، از افتتاح طرح‌هایی چون خانه ژیمناستیک گرگان، استخر شنای استاندارد قهرمانی و شیرجه در گرگان و سالن وزنه‌برداری استان نیز خبری نیست.

مجموعه‌های سوارکاری آق‌قلا درحسرت بازسازی

ابتدای تابستان سال91 مسئولان ورزش کشور از تخصیص اعتبار مالی مناسبی برای بازسازی مجموعه‌های سوارکاری گنبدکاووس و بندرترکمن خبر دادند که اکنون بخش قابل توجهی از عملیات بازسازی مجموعه سوارکاری گنبدکاووس انجام شده است. اما مجموعه سوارکاری بندرترکمن همچنان چشم انتظار توجه مسئولان ورزش استان است.در این میان گویا مجموعه سوارکاری آق‌قلا که در ماه‌های گذشته میزبان مسابقات سوارکاری استان بوده و سال‌هاست که در حسرت تجهیز و بازسازی است، به‌کلی به فراموشی سپرده شده است.

کد خبر 212488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز