فرماندار چالدران خواستار تسریع در اجرای عملیات جاده آواجیق- چالدران، یکی از طرح‌های مهر ماندگار دولت به‌عنوان نیاز اصلی شهرستان شد.

شتاب گیری اجرای عملیات  جاده آواجیق

احمدرضا قلیپور در جلسه شورای تأمین مسکن و حمل‌ونقل چالدران ضمن تشریح اهمیت بهره‌برداری از جاده چالدران- آواجیق افزود: بهره‌برداری از جاده چالدران- آواجیق به‌عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار دولت مورد تأکید مقام‌عالی استان بوده که باید همه تلاش خود را نسبت به بهره‌برداری از این طرح ماندگار انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات راهسازی موجود با وسعت راه‌های اصلی و روستایی شهرستان چالدران تناسب ندارند، اظهار داشت: مدیریت باید جهادگونه و حیثیتی باشد و برای مقابله با هجمه‌های سیاسی و اقتصادی طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب باید یک حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به‌وجود آوریم.

فرماندار چالدران در ادامه از انتقال کارخانه آسفالت از شهرستان‌های همجوار به محور چالدران- آواجیق خبر داد و اعلام کرد: راه و شهرسازی شهرستان چالدران نیازمند تأمین نیروهای کارشناس و همچنین راننده ماشین‌آلات سنگین است که باید در آینده نزدیک تأمین شود.

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه 85کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و 131کیلومتر راه شوسه جهت بهره‌مندی ساکنان 92روستا از نعمت راه مناسب در این شهرستان گسترش یافته، از بهسازی و آسفالت 20کیلومتر راه روستایی در سال گذشته خبر داد و گفت: پروژه بزرگ احداث محور روستایی ناور- شیخ سلو به طول 23کیلومتر در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی مناطق محروم با 30درصد پیشرفت، اجرا می‌شود.

خلیل محبت‌خواه از تسریع عملیات اجرایی احداث راه فرعی چالدران- کشمش‌تپه به طول 43کیلومتر خبر داد و با اشاره به اینکه 10کیلومتر از این محور با صرف 37میلیارد ریال آسفالت شده و مابقی عملیات راهسازی در دست اقدام است، ادامه داد: احداث دیوار حائل و لکه‌گیری محورهای حوزه استحفاظی چالدران اجرایی‌شده و طرح احداث راه اصلی خوی- چالدران به طول 19کیلومتر با شتاب در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان چالدران در منطقه سیل‌خیز واقع شده و سالانه خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره راه‌های منطقه وارد می‌شود، یادآور شد: سال گذشته در اثر جاری‌شدن سیل، خسارتی بالغ بر 85میلیارد و 977میلیون ریال به زیرساخت و زیربناهای شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران وارد شد.

نمی‌توان جاده تبریز- اهر را تا پایان دولت دهم دوبانده کرد

مدیرکل راه و شهر‌سازی‌ آذربایجان شرقی گفت: با توجه به عدم‌تخصیص اعتبارات لازم، بهره‌برداری از طرح دوبانده کردن جاده تبریز- اهر تا پایان دولت دهم امکان‌پذیر نیست.اروجعلی علیزاده نیز اظهار داشت: طرح دوبانده کردن جاده تبریز- اهر به سه فاز تقسیم شده و این طرح تا‌کنون 30درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه تنها فازهای اول و سوم طرح دوبانده کردن جاده تبریز- اهر در حال اجراست اضافه کرد: فاز دوم این طرح که از گویجه بئل آغاز و تا خواجه ادامه دارد آماده واگذاری به پیمانکار است. علیزاده عنوان کرد: این پروژه ازجمله پروژه‌های طرح مهر ماندگار است که در جریان دور چهارم هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی مقرر شد 300میلیارد ریال از منابع مختلف به این پروژه اختصاص پیدا کند. مدیرکل راه و شهر‌سازی‌ آذربایجان شرقی با تأکید بر تسریع روند اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد پروژه بزرگراه اهر- تبریز تا شهریور سال‌جاری به پایان برسد.

گفتنی است بهره‌برداری از این بزرگراه در کمترین زمان ممکن با توجه به موقعیت این مسیر مواصلاتی به جهت پل ارتباطی مرکز استان با استان‌های همجوار و مناطق مرزی، تبدیل جاده‌های ارتباطی اهر- کلیبر و اهر- مشکین‌شهر را به جاده درجه یک استاندارد برای توسعه منطقه به‌ویژه توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم و تأثیرگذار است.

جاده اهر- تبریز به جهت تصادفات مکرر جاده‌ای در طول سال به‌ یکی از جاده‌های اصلی حادثه‌خیز استان تبدیل شده تا جایی که بحث بایکوت خبری حجم بالای تصادفات و میزان مرگ‌ومیر این جاده مطرح شد و تاکنون اقدام قابل‌توجهی در تکمیل این پروژه مهم صورت نگرفته است.

کد خبر 213221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز