کمبود بودجه و امکانات ورزشی و نبود صنایع بزرگ و سرمایه‌گذاری نکردن بخش خصوصی استان ایلام در بخش ورزش یکی از مهم‌ترین مشکلات استان ایلام در حوزه ورزش است که این مشکلات و موانع سبب وارد‌شدن فشار مضاعف به اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام شده که باید این مشکل برطرف شود.

طرح های عمرانی نیمه تمام


یکی از طرح‌های مهم برای توسعه ورزش استان ایلام ساخت ورزشگاه 15هزار نفری شهدای ایلام که کلنگ شش سال پیش به زمین زده شد ولی هر سال با مشکلات خاص خود مواجه بوده و در نهایت با وعده‌های دهه فجر، هفته دولت، سال‌جاری و... مسئولان اعلام کردند اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کار ‏ساخت این ورزشگاه در زمینی به گستره 200هزار مترمربع در دست انجام است و عملیات اجرایی این ورزشگاه بزرگ که به امکانات و لوازم پیشرفته مجهز می‌شود، ‏از سال85 آغاز شده است. طی این مدت وعده‌های زیادی برای افتتاح این پروژه داده شده که تاکنون هیچ کدام عملی نشده است.

معاون فنی و عمرانی شرکت توسعه و نگهداری استان ایلام وابسته به وزارت ورزش و جوانان در این رابطه گفت: طرح ساخت ورزشگاه 15هزار نفری ایلام بزرگ‌ترین طرح ورزشی استان است که از سال85 آغاز شده است. علی ترکاشوند افزود: این ورزشگاه با ظرفیت 15هزار نفر تماشاگر و با 36هزار مترمربع زیر‌بنا در زمینی به مساحت 20هکتار در شهر ایلام با 90درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است. وی ادامه داد: یکی از افتخارات دولت دهم بحث اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مهم و زیربنایی است که این طرح‌ها را به‌عنوان 30پروژه مهم ورزشی کشور که جز طرح‌های مهر ماندگار نامگذاری کردند، است.

ترکاشوند گفت: تاکنون برای اجرای این طرح بزرگ ورزشی 125میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است. وی اظهار داشت: این پروژه تا پایان اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد که 100درصد اعتبار پروژه در سال91 تخصیص داده شده است. ترکاشوند اضافه کرد: آنچه مورد نیاز این پروژه است یکی سکوی تماشاگر و پارکینگ‌هاست که مقرر شد ظرف مدت 15روز چمن این طرح نیز به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 213231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز