مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

نماینده اردبیل را آخرین فردی می‌توان دانست که به وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام استان اردبیل انتقاد کرده است.

تکمیل راه‌آهن اردبیل پنج‌سال طول می‌کشد

منصور حقیقت‌پور گفت: در سفرهای استانی باید احمدی‌نژاد به مردم گزارش دهد که در یک سال گذشته چه اقداماتی صورت گرفته و چرا وعده‌های داده‌شده عملیاتی نشده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در جریان بازدید از برخی طرح‌های نیمه‌تمام در اردبیل اظهار داشت: رئیس‌جمهور به جای سفرهای تبلیغاتی به مناطق مختلف که هیچ ثمره و نتیجه اجرایی و عمرانی ندارد بهتر است به وعده‌های داده شده عمل کند. وی عنوان کرد: در سفر قبلی رئیس‌جمهور و برخی از مسئولان وعده داده بودند که راه‌آهن اردبیل تا خرداد‌ماه92 افتتاح می‌شود درحالی‌که این پروژه اگر از امروز به‌صورت جدی اجرایی و عملیاتی شود پنج سال طول می‌کشد تا تکمیل شده و راه‌اندازی شود.

حقیقت‌پور با اشاره به ریل‌گذاری بخشی از راه‌آهن اردبیل افزود: اینکه بخواهند پروژه‌ای را که تا پنج‌سال آینده قابلیت افتتاح ندارد ریل‌گذاری کرده و چند کیلومتر از آن را به‌اصطلاح آماده افتتاح کنند بزرگ‌ترین آسیب به‌شمار می‌رود درحالی‌که مردم به خوبی در چندو‌چون ماجرا بوده و می‌دانند که همه این مسائل، کار تبلیغاتی است.

وی تصریح کرد: راه‌آهن اردبیل 64دهنه تونل و حداقل چهارکیلومتر پل نیاز دارد درحالی‌که تنها بخش محدودی از این کارها صورت گرفته و مابقی همچنان بلاتکلیف است. عضو مجمع نمایندگان استان گفت: پیشنهاد می‌کنم تمام مسئولان به اصل راستگویی روی آورند و وعده‌هایی را بدهند که قابلیت اجرا داشته باشد؛ چراکه از یک رئیس دولت بعید به‌نظر می‌رسد بخواهد وعده‌ای بدهد که هیچ ماهیت اجرایی نداشته باشد.

پیشرفت 35درصدی سد کلاسر

سد کلاسر نیز به‌رغم وعده افتتاح، تا پایان دولت دهم به‌بهره‌برداری نمی‌رسد. فرماندار شهرستان گرمی با تأیید این مسئله گفت: به‌دلیل تأمین‌نشدن منابع اعتباری این پروژه که از پروژه‌های مهر ماندگار است، به بهره‌برداری نرسیده و اهالی منطقه نیز نمی‌توانند از این منبع ارزشمند استفاده کنند. محمود علایی در گفت‌وگو با فارس افزود: سد کلاسر به‌رغم وعده افتتاح تا خرداد‌ماه امسال هنوز پیشرفت 35درصدی دارد.

امید به سد گیوی

در این استان، شاید سدی را که در قالب پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته و امید به بهره‌برداری آن وجود دارد سدی گیوی باشد. معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در زمینه آخرین وضعیت سد گیوی گفت: سد گیوی یکی از اصلی‌ترین پروژه‌ها در استان است که می‌تواند زمینه تحول جدی را در حوزه کشاورزی و رونق روز افزون آن فراهم کند. سیدکمال‌الدین میرجعفریان افزود: جاده دسترسی این سد نیز تکمیل شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وی به سرمایه‌گذاری 550میلیارد ریالی در این پروژه و تاسیسات وابسته به آن اشاره و اظهار کرد: بهبود معیشت مردم به‌ویژه کشاورزان منطقه در سایه تکمیل و بهره‌برداری از این سد ممکن است. مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل هم گفت: تلاش می‌شود سد گیوی در سه‌ماه اول سال‌جاری آبگیری شود. داوود نجفیان افزود: برای تکمیل این طرح 580میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است. وی گفت: وزیر نیرو اعتبار مناسبی برای تسریع در تکمیل این سد درنظر گرفته و هم‌اکنون عملیات احداث این سد در حال پیگیری است.

البته نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌هایی که همزمان با این سد در دیگر مناطق استان اردبیل آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ولی سد گیوی روند قابل‌قبولی در زمینه تکمیل ندارد. جلیل جعفری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد گیوی در دو سال اخیر به‌ویژه شش‌ماه گذشته کند و غیرقابل‌قبول بوده افزود: با وجود فعالیت دوباره آن با اعتبار پیش‌بینی شده در لایحه بودجه 92 نیز 160میلیارد ریال برای این پروژه و به بهره‌برداری رساندن آن اعتبار درنظر گرفتیم ولی به‌نظر می‌رسد تکمیل آن طولانی شده است.

وی اظهار کرد: مسئولان وزارت نیرو و آب منطقه‌ای استان باید به مردم خلخال و کوثر در این زمینه پاسخگو باشند چرا که پروژه‌هایی که همزمان با این سد در دیگر نقاط استان آغاز شده است به بهره‌برداری رسیده ولی سد گیوی همچنان در حالت معلق است. وی افزود: مسئولان باید این عقب‌ماندگی را با پیش‌بینی اعتباری مناسب جبران کنند و همچنین در تخصیص بودجه بیشتر همت داشته باشند.

 

کد خبر 213216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز