گروه اجتماعی-علی‌اصغر محمدی: برخی در ابتدای دوره مسئولیت وعده‌ می‌دهند که چنین و چنان می‌کنند اما این وعده‌ها عملی نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش سال 88 وعده داد که طی دولت دهم چهار هزار سالن ورزشی، 20هزار نمازخانه و 20هزار کتابخانه برای مدارس می‌سازد. وزیر آموزش و پرورش که دی‌ماه 88 این وعده‌را داده بود، مجددا اسفند‌ماه 88در جمع خبرنگاران این موضوع را مطرح و اعلام کرد: نقشه همه مدارس بزرگ تغییر کرده، در آنها سالن‌های ورزشی 750مترمربعی در حال احداث است و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته طی سه سال آینده، چهار هزار سالن ورزشی برای مدارس می‌سازیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی‌با بیان اینکه ساخت سالن‌های استخر شنا در کشور آغاز شده گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر شهرستان یک سالن ورزشی ساخته خواهد شد. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت این خبر را به نقل از خبرگزاری ایسنا نهم
اسفند 88منتشر کرده است. وی مرداد‌ماه 89 نیز در افتتاحیه بیست و هفتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور اظهار کرد: چهار هزار سالن ورزشی، 20هزار نمازخانه، 20هزار کتابخانه و 10هزار مدرسه قرآن در دوره چهارساله‌ فعالیت دولت دهم، احداث می‌شود.

حاجی‌بابایی مهر‌ماه 91 در مدرسه راهنمایی شهید کدخدایی منطقه 11آموزش و پرورش شهر تهران وعده پیشین خود مبنی بر ساخت چهار هزار سالن ورزشی طی دوره فعالیت دولت دهم را قدری تغییر داد و گفت: از نظر فضا در سفرهای دور سوم دولت مصوب شد تا چهار هزار سالن ورزشی احداث شود که احداث یک‌هزار و 400باب آن آغاز و 536سالن تحویل شده و در نهایت چهار هزار سالن ورزشی احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شود. البته وزیر آموزش و پرورش اسفند 91 گفت که مدارسی که سالن ورزشی ندارند هم استاندارد نیستند؛ ‌ هر چند وی پیش از این گفته بود که نیازی نیست همه مدارس سالن ورزشی داشته باشند و مدارس می‌توانند از سالن ورزشی مدارس همجوار استفاده کنند.

بهره‌برداری از 40درصد سالن‌ها

اغلب پروژه‌های دولتی در حوزه وزارت آموزش و پرورش نیمه‌کاره مانده است و براساس آنچه معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در همایش خیرین مدرسه‌ساز تهران اعلام کرده، شش هزار و 800پروژه نیمه‌تمام دولتی وجود دارد. مرتضی رئیسی با اذعان به اینکه این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری دولت آغاز شده اما اکنون نیمه کاره مانده است، گفت: با خیرین مدرسه‌ساز مذاکره شده تا این پروژه‌ها را آنها با هزینه خودشان تکمیل کنند.

البته سال‌های گذشته نیز این مشکل به شکل دیگری در پروژه‌های مشارکتی خیرین و دولت بروز می‌کرد؛ با آورده خیر کار ساخت مدرسه شروع می‌شد و در مرحله‌ای که باید پروژه با آورده دولت ادامه می‌یافت، پروژه به حال خود رها می‌شد که این امر دلسردی خیرین مدرسه‌ساز را به‌دنبال داشت. در چنین وضعیتی که همه پروژه‌های دولتی نیمه‌کاره مانده است، هفته گذشته حسین بابویه، مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش مدعی شد که کار احداث چهار هزار سالن ورزشی در مدارس کشور آغاز و 40درصد از این تعداد سالن‌های ورزشی تکمیل شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. البته وی به جزئیات سالن‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته اشاره‌ای نکرده است.

افزون بر اینکه درباره خلف وعده وزیر مبنی بر ساخت چهار هزار سالن ورزشی توضیحی نمی‌دهند و درباره وضعیت ساخت 20هزار نمازخانه و 20هزار کتابخانه نیز سخنی نمی‌گویند تا شاید این خلف وعده فراموش شود. سال 91برای تأمین فضای آموزشی، کتابخانه‌ها و حتی نمازخانه‌های برخی مدارس به کلاس درس تبدیل شده است. البته این موضوع در مدارس راهنمایی و متوسطه جدی‌تر است و آزمایشگاه تعطیل شده و با تغییراتی به‌عنوان کلاس درس استفاده می‌شود.

کد خبر 211541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز