معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس بند ۷۹ قانون بودجه سال ۹۲ سازندگان شهرک‌های جدید از این پس باید نسبت به ساخت و تأمین مسجد و واحد‌های آموزشی مورد نیاز این شهرک‌ها اقدام کنند.

مسکن

مرتضی رئیسی افزود: براساس این مصوبه سازندگان شهرک‌های مسکونی جدید با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و مجموعه‌های مسکونی با بیش از یک هزار واحد مسکونی باید نسبت به احداث یا تأمین هزینه‌های مسجد و واحدهای آموزشی مورد نیاز متناسب با استانداردهای آموزشی و برآورد اداره کل نوسازی مدارس استان مربوطه و اداره اوقاف و امور خیریه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: براساس این مصوبه صدور پروانه و گواهی پایان کار توسط شهرداری‌ها در این شهرک‌ها منوط به اخذ تأییدیه احداث، تأمین یا اعلام عدم‌نیاز واحدهای آموزشی توسط اداره کل نوسازی مدارس ذی‌ربط است. وی درباره تأمین فضای آموزشی در پروژه‌های مسکن مهر، گفت: برای ایجاد فضای آموزشی مجتمع‌های مسکن مهر نیز دولت باید منابع لازم را از محل اعتبارات استانی تأمین کند.

رئیسی تصریح کرد: البته فضای آموزشی در برخی پروژه‌های مسکن مهر به‌صورت مشارکتی با آموزش و پرورش و وزارت مسکن در حال احداث است اما باید هزینه ساخت این مراکز از منابع عمرانی استانی تأمین شود؛ هرچند براساس مصوبه جدید قانون بودجه ۹۲ سازندگان شهرک‌های جدید باید این فضاها را نیز احداث کنند. وی کلاس مورد نیاز در پروژه‌های مسکن مهر اعم از آنهایی که احداث شده یا در دست احداث است را ۲۸ هزار کلاس ذکر و تأکید کرد که این میزان مدرسه باید در این شهرک‌ها به شکل استاندارد و یک‌نوبته احداث شود.

کد خبر 221812
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز