همشهری آنلاین: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 4 میلیون متر مربع از مدارس کشور در خطر زلزله قرار دارد، گفت: مدارس تخریبی، استاندارد کردن سیستم گرمایشی و سرمایشی و نبود تجهیزات مناسب سه مشکل اساسی پیش روی آموزش و پرورش در مباحث عمرانی است.

مدرسه بازسازی

مرتضی رئیسی در حاشیه همایش خیرین مدرسه ساز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال 1390 بودجه عمرانی آموزش و پرورش 1170 میلیارد تومان بوده است، اما در بودجه سال جاری که در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، بودجه عمرانی 970 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه امیدوارم در مجلس شورای اسلامی برای بودجه عمرانی آموزش و پرورش فکر اساسی‌تر شود، افزود: چهار میلیون متر مربع مدارس و کلاس‌های تخریبی در کشور وجود دارد که اگر زلزله‌ای رخ دهد معلوم نیست چه رقم فاجعه‌باری زیر آوار این چنین فضایی خواهد ماند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس امروز مسئله مهم دیگر کشور است که باید واقع‌بینانه با آن برخورد کنیم و از همه به ویژه خیرین برای کمک در تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی کمک می‌طلبیم.

رئیسی با بیان اینکه مدارس تخریبی، استاندارد کردن سیستم گرمایشی و سرمایشی و نبود تجهیزات مناسب سه مشکل اساسی پیش روی آموزش و پرورش در مباحث عمرانی است،‌ تاکید کرد: فرآیند تعلیم و تربیت از طریق تجهیزات لازم انجام می‌گیرد، اما متاسفانه حال آموزش و پرورش از نظر تجهیزات مناسب آموزشی مطلوب نیست.

وی بار دیگر نمایندگان مجلس را خطاب قرار داد و گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس هنگام تصویب بندهای مختلف بودجه واقعا بودجه عمرانی آموزش و پرورش را با دیدگاهی عالمانه تصویب کنند تا برای تامین اعتبار مشکلی اساسی پیش نیایید.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه امروز سطح ایمنی مدارس از نظر آتش‌سوزی و تخریب باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اعتبارات ویژه برای تجهیزات مدارس امری لازم و ضروری است چرا که نبود تجهیزات در مدارس بزرگ‌ترین لطمه را به دانش‌آموز کشور ما وارد می‌کند.

کد خبر 211490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز