همشهری‌آنلاین: تاثیرات زلزله های اخیر کشور بر احتمال وقوع زلزله در تهران در پنجمین نشست اتاق فکر ستاد مدیریت بحران شهر تهران با حضور جمعی از اساتید، مدیران و صاحب نظران بررسی شد.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: مهندس محسن نادی قائم مقام سازمان در سخنانی با بیان اینکه وقوع زلزله های پی در پی اخیر در کشور تاثیری بر گسل‌های تهران و آزاد شدن انرژی آنها و آن ندارد، گفت: اما به هر حال شهر تهران مستعد زلزله بزرگ است و به عنوان مرکز و پرجمعیت ترین شهر کشور باید از بعد ملی به آن توجه شود.

وی همچنین بر لزوم اهمیت و تقویت مباحث پیشگیری و کاهش خطرپذیری در تهران بخصوص موضوع آموزش شهروندان به عنوان کم هزینه و تاثیرگذار ترین راهکار مقابله و آمادگی در برابر زلزله تاکید کرد.

اظهار داشت: رویکرد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همیشه بر مبنای وقوع حتمی زلزله در تهران است و طرح مکرر این موضوع نباید سبب عادی و بی تفاوت شدن مسئولان نسبت به آن شود.

بر اساس این گزارش در این جلسه دکتر مهدی زارع معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله و دکتر مرادی مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحرن شهر تهران در گزارشی به روند زلزله های اخیر در کشور و وضعیت لرزه خیزی شهر تهران پرداختند.

همچنین دکتر تسنیمی رییس پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله در سخنانی گفت: مسئولان کشور نباید تحت تاثیر شایعات غیر علمی و غیر کارشناسی درباره  پیش بینی وقوع زلزله در تهران قرار بگیرند زیرا زلزله در شهر تهران در هر زمانی که به وقوع بپیوندد چه این زمان یا در 10 سال آینده به هر حال آسیب خواهد زد و باید از حالا به فکر ایمنی لازم باشیم تا کمترین آسیب را داشته باشیم.

کد خبر 212716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز