همشهری آنلاین: رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در نتیجه سیاست‌های مدبرانه ولی فقیه، زنان ایرانی توانستند الگویی کارآمد و مؤثر از نقش زنان در دو حوزه خانوادگی و اجتماعی ارائه دهند که برای همه کشورها مفید است.

زنان

به گزارش خبرگزاری فارس، مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح امروز و در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب(ره) طی سخنانی به نقش سخنان داهیانه امام راحل(ره) در مقابله با هجمه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: سلام بر تو ای عزیز فاطمه و پیر جماران که بنیانگذار عزت و سربلندی زن ایرانی هستید.

وی ادامه داد: اماما! امروز زنان ایران به خود می‌بالند که در مسیری که تو مصباح آن بودی؛ از گوشه عزلت و انزوا خارج شده و تلاشی شایسته و هدفمند برای تعالی خانواده و جامعه خویش می‌کند تا به افق های ایرانی آباد و سربلند نزدیک و نزدیک تر شوند.

مجتهدزاده خاطر نشان کرد: بی تردید در عصر ارتباطات و با توجه به هجمه همه جانبه ای که دشمنان اسلام و ایران نسبت به زنان کشورمان داشته اند؛ سخنان داهیانه و خردمندانه امام راحل(ره) مانع از تحقق خواسته های دشمنان گردید و به همین خاطر است که امروز با همه سیاه نمایی هایی که در مورد زنان در داخل کشورمان نموده اند؛ مفتخریم که همچنان سربلند در مسیر متعالی امام عزیزمان گام برداشته و با وجود همه مشکلات خستگی ناپذیر ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که در نتیجه سیاست‌های مدبرانه ولی فقیه در سایه سار نظام جمهوری اسلامی، مشارکت زنان کشورمان در همه عرصه های مختلف تحقق یافته و زنان کشورمان در تلاش‌اند تا الگویی کارآمد و مؤثر از دو نقش زنان در دو حوزه خانوادگی و اجتماعی ارائه دهند که قطعا برای همه کشورها مفید است.

مجتهدزاده افزود: هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصت دوباره تکریم جایگاه زن و تبیین افق های مطلوب در مسیر چشم انداز محور نظام کشور است تا ضمن بازنگری عملکرد و سیاست‌های گذشته، ترسیم برنامه‌های آتی برای حمایت از خانواده‌های ایرانی سربلند و توانمند در کنار تعالی زنان پرتوان، اندیشمند و فرهیخته کشورمان، صورت پذیرد.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده تصریح کرد: ما دوباره اینجا گرد آمده‌ایم تا ضمن تجدید بیعت با آرمان های والای آن امام راحل(ره) ، عهد ببندیم که ولایتمدارانه در سایه سار بصیرت فاطمی و با حفظ وحدت ، ضمن توجه به حفظ کیان خانواده با استعانت از فرهنگ روح بخش و انسان ساز اسلامی، بر حضور مؤثر و کارآمد بانوان در سنگرهای مختلف خدمت رسانی و اعتلای جامعه ایرانی اهتمام ورزیم تا در راستای منویات مقام رهبری در رسیدن به الگوی سوم برای زنان مسلمان کشورمان و با الگوی زنِ نه شرقی نه غربی ثابت کنیم که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود.

مجتهدزاده افزود: می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در محضر سکاندار فقید کشتی انقلاب اسلامی پیمان می‌بندیم که در رسیدن این کشتی به ساحل عظمت و افتخار لحظه‌ای از یاری مقام عظمای ولایت دست بر نداشته و از طوفان ها و گرداب‌ها ترسی به دل راه نخواهیم داد تا آنکه ایران عزیز را شایسته قدوم مبارک امام عصر (عج) کنیم.

کد خبر 211448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز