مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور شهردار تهران در امور بانوان از برگزاری همایش زنان و زندگی شهری در پاییز سال جاری خبر داد و گفت: این همایش با سایر همایش‌هایی که تاکنون در کشور برگزار شده متفاوت است و به تولید علم و ارائه راهکار اجرایی همراه با هم می‌پردازد.

زهرا مشیر

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا سادات مشیر در حاشیه برگزاری نخستین نشست کارگروه های همایش زنان و زندگی شهری در جمع خبرنگاران افزود: همایش نشست زنان و زندگی شهری برای اولین بار در کشور برگزار می شود و با سایر همایش هایی که تاکنون در کشور برگزار شده، متفاوت است چرا که در این حوزه تولید علم همراه با راهکارهای اجرایی اتفاق می افتد و در ابتدای کار ما با اساتید دانشگاه ها و اندیشمندان سلسله نشست هایی را در حوزه زنان برگزار می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در نشست زنان و زندگی شهری با توجه به ارائه راهکارها و نظرات اساتید دانشگاهی و مطابقت آن مسائل هم تولید علم صورت می گیرد و هم این راهکارها به عنوان یک کاربرد اجرایی صحیح در اختیار مدیران شهری قرار می گیرد، گفت: یعنی آن چیزی که از حوزه نظر، علم و دانشگاه منتج شده به عنوان راهکار اصلی در اختیار مدیران اجرایی شهر تهران قرار می گیرد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان افزود: این سلسله نشست ها پنج ماه است که آغاز شده و تا پایان سال نیز تداوم دارد که امیدواریم نتایج پرباری برای زنان داشته باشد تا بتوان اقدامات اجرایی را عمیق تر، اساسی تر و ریشه ای تر دنبال کرد.

مشیر در ادامه پیرامون همایش هایی که در قالب این نشست ها برگزار می شود، عنوان کرد: همایش هایی که در قالب نشست های زنان و زندگی شهری برگزار می شود اینگونه است که در ابتدا با اساتید، یک سلسله نشست هایی برگزار می شود و پس از مسئله یابی و تطبیق دادن آنها راهکارهایی ارائه داده شده و در این میان مقالاتی نیز تولید می شود که در سایتی برای نقد سایر اندیشمندان قرار می گیرد .

وی افزود: مجموع این مقالات به کتاب هایی تبدیل شده و در همایش ها در اختیار مدیران اجرایی شهر قرار می گیرد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان با اشاره به اینکه در قالب برگزاری این همایش ها مسئله یابی، تولید علم و شکل گیری راهبرد و راهکار در کنار هم شکل می گیرد، افزود: این موارد در قالب یک فرایند تکمیلی شکل می گیرد و احتمال اینکه در سال آینده هم برگزاری نشست های زندگی شهری زنان تداوم یابد، بسیار زیاد است .

وی در خصوص محورهای انتخاب شده برای این همایش اظهار کرد: دسته بندی صورت گرفته به گونه ای بوده که بتواند بیشترین نیاز را در حوزه زنان در شهر تهران پاسخ دهد و سعی کردیم محورها را به گونه ای انتخاب کنیم که نگاه حداکثری داشته باشد.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان پیرامون اعتبارات در نظر گرفته شده برای همایش های زنان و زندگی شهری عنوان کرد: این همایش در یک فرایند علمی و کاربردی تعریف شده و تمام تلاش ما این بوده است که با حداقل ارقام کارها به انجام برسد.

کد خبر 173585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز