همشهری آنلاین: رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 70 درصد منابع سازمان صرف پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران می‌شود، گفت: افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌ بگیران از اول فروردین ماه اعمال و همزمان با پرداخت آن از خرداد کلیه معوقات نیز با حقوق خرداد ماه به مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

ایسنا نوشت: عزیز دولتخواه در نشست خبری که 7 اردیبهشت ماه در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه سالانه حدود 10 درصد نسبت به عدد پایه، به تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی اضافه می‌شود، اظهار کرد: قطعا امسال بودجه سازمان افزایش خواهد یافت و با توجه به اینکه 25 درصد افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان را داشته‌ایم، پس از ارسال نامه تامین بودجه به هیات امنا، افزایش حقوقها اعمال خواهد شد.

راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی 142 تامین اجتماعی از هفته جاری

وی از راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی 142 از چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این مرکز اطلاع‌رسانی از فردا به صورت آزمایشی کار خود را شروع و روز چهارشنبه هفته جاری به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بخشی از عملکرد سازمان مربوط به کمیته ICT است که وظیفه مکانیزه کردن امور سازمان در تمامی زمینه‌ها را بر عهده دارد و با توجه به اولویت‌های سازمان، قصد داریم مسائل مربوط به بهبود را در 2 فاز اضطراری و اساسی انجام دهیم که در بهبود اضطراری، هدفمان پروژه‌هایی است که شروع شده و می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند.

دولتخواه با بیان اینکه اتمام دیتا سنتر و الکترونیکی کردن پرونده‌ها از جمله مسائل مربوط به این فاز است، گفت: از قبل برای دیتا سنتر 20 میلیارد تومان هزینه شد که در وضعیت نامشخصی به سر می‌برد و الکترونیکی کردن پرونده‌ها نیز از قبل آغاز شده بود و قرار شد که به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: در بخش دوم نیز هدفی که مد نظر بود، ارائه خدمات سریع و با دقت در مرکز اطلاع‌رسانی 142 بود که قبلا با عنوان «ندای تامین» فعالیت می‌کرد.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این مرکز اطلاع‌رسانی سه امکان و ابزار را برای تماس‌گیرندگان ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: متقاضیان در تهران با شماره 142 و در شهرستان‌ها با شماره 021142 می‌توانند با این مرکز ارتباط برقرار کنند و برای ارسال پیامک نیز با شماره 5000142 و نیز در بخشی که در سایت سازمان با عنوان 142 وجود دارد، می‌توانند از 8 صبح تا 4 عصر با کارشناسان ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح کنند.

دولتخواه افزود: بخشی از امکانات در نظر گرفته شده در این مرکز مربوط به درمان و بیمه‌ها، رسیدگی به شکایات و سوالات عمومی است.

وی با اشاره به اینکه 50 میلیون نفر در حال حاضر در حال دریافت سرویس از خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: چه کسانی که عضو سازمان تامین اجتماعی و چه کسانی که بیرون از خانواده سازمان هستند، این تعداد را شامل می‌شوند.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: 478 شعبه سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور وجود دارد که بخشی از قسمت‌های آن مربوط به پاسخگویی و مشاوره است که افراد با طی کردن مسافت‌های طولانی باید پاسخ سوالات خود را دریافت می‌کردند، اما با راه‌اندازی این مرکز این مشکل برطرف می‌شود.

دولتخواه با بیان اینکه 11.5 میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان هستند و نیز بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، گفت: تعداد پرونده‌های این افراد، فضای بسیاری را اشغال کرده که الکترونیکی کردن پرونده‌ها، مسائل بیمه‌ای پرونده‌های افراد را نیز در بر می‌گیرد.

کد خبر 211244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز