همشهری آنلاین: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که در حال حاضر فتنه‌گران نیز در عرصه انتخابات با دید طمعکارانه وارد شده‌اند چه برسد به اصلاح‌طلبان گفت: فتنه‌گران، اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، جریان انحرافی و یک جریان خاکستری در انتخابات پیش رو با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

محمدنبی حبیبی در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی از اهمیت انتخابات ریاست جمهوری آتی سخن راند و اظهار داشت: اگر جریان اصولگرایی بتواند در انتخابات پیش رو با یک ابتکار جدید ورود پیدا کند این ابتکار می‌تواند در جذب آراء مردم مثمر ثمر واقع شود.

وی با بیان اینکه قاعده انتخاباتی ایجاب می‌کند که دارای گفتمان انتخاباتی باشیم، تأکید کرد: رفع و رجوع مشکلات مردم و داشتن برنامه برای این مقوله از موضوعاتی است که می‌تواند کشور را بهتر در مسیر توسعه قرار دهد.

حبیبی با اشاره به اینکه تولید ما در هم ریخته شده اضافه کرد: به کارگیری عنوان «حماسه» برای فعالیت‌های اقتصادی حاکی از آن دارد که اوضاع عادی نبوده و آفرینش حماسه در این حوزه لازم است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه باید با گفتمان کارشناسانه درصدد رفع و رجوع مشکلات اقتصادی برآمد، افزود: کلی‌گویی در این زمینه کارساز نبوده و باید با برنامه مشخص و مدون نسبت به حل مشکلات و مسائل اقتصادی وارد عرصه فعالیت شد. مهمترین اظهارات حبیبی به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • رقابت‌های انتخاباتی نباید تنها تبدیل به رقابت‌های الفاظ و شعار شود، هر چند شعار جزء لاینفک فعالیت‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود ولی داشتن برنامه از موضوعات خاص و در عین حال کاربردی است که باید مورد نظر باشد.
  • متأسفانه رؤسای جمهور ایران بعد از اینکه رأی آوردند می‌نشینند و فکر می‌کنند که باید چه کار کنند، در صورتی که باید همه برنامه‌ها از اول کار مشخص باشد. وقتی یک جریان سیاسی و حزب «گفتمان»، «برنامه» و«تیم کاری» خود را مشخص کرده باشد و بعد از آن نسبت به معرفی «نامزد» مورد نظر خود اقدام کند می‌توان از این منظر توفیقات بسیاری را شاهد و ناظر بود.
  • در صورتی که نامزد هر یک از جریانات سیاسی، موفق به اخذ رأی مردم شود ولی طبق برنامه و گفتمان حزب خود عمل نکند آن وقت باید آن جریان سیاسی پاسخگوی وضعیت موجود باشد.
  • رقابت‌های انتخاباتی بر اساس حزب و تشکیلات دارای برکات و آثار بسیاری است. وقتی که یک جریان و تشکیلات سیاسی به مردم وعده می‌دهد در صورت عملکرد نامطلوب خود، مردم نسبت به این مجموعه بدبین می‌شوند نه کل نظام؛ که این موضوع حائز اهمیتی است.
  • جریان سیاسی باید سپر بلای ولایت باشد.
  • رشد فرهنگ تحزب در کشور از موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد زیرا مصونیت نظام را در پی دارد.
  • فتنه‌گران، اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، جریان انحرافی و یک جریان خاکستری در انتخابات پیش رو با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که برخورداری از بصیرت و حرکت طبق معیارهای رهبری ما را در مقابله با جریانات ضد انقلاب و انتخاب فرد اصلح کمک می‌کند.
  • جریان انحرافی با تمام عدهّ و عُده خود وارد صحنه شده و ضمن بهره‌گیری از رانت و انجام سوء استفاده‌های بسیار درصدد کسب رأی است پس باید مراقب بود.
  • برخی از شخصیت‌های بزرگ اصولگرا که بعضی از آنها در کسوت مقدس روحانیت نیز هستند، ادعا می‌کنند که در انتخابات آتی جریان انحرافی و جریان اصلاحات هیچ شانسی ندارند و هرچه هست جریان اصولگرایی است و بس. این دسته از اصولگرایان معتقدند که اصولگرایان باید بین خود رقابت کنند و ائتلاف نشدنی نیست.
  • در حال حاضر فتنه‌گران نیز در این عرصه با دید طمعکارانه وارد عرصه شده‌اند چه برسد به اصلاح‌طلبان! پس باید از هر نظر مراقب بود.
  • انتخابات آینده را از فتنه و فتنه‌گری مصون نمی‌دانم. درست است که دست جریان انحرافی رو شده اما نباید از فعالیت‌ها و دسیسه‌های آنها غافل بود.
  • اگر فرض را بر این بگیریم که صحنه رقابت‌ انتخاباتی خالی از اغیار و رقبا بوده و فقط اصولگرایان در عرصه حضور داشته باشند باید دید آیا باز هم از رسیدن به ائتلاف و انتخاب نامزد واحد ضرر می‌کنیم. به طور قطع جریان اصولگرایی با این ائتلاف ضرر نمی‌کند ولی اگر عکس این باشد در آن صورت زیان فاحشی خواهد دید.
  • اعلام آمادگی تعداد زیادی از اصولگرایان برای حضور در صحنه رقابت انتخاباتی و احساس تکلیف شرعی آنها؛ برخی مواقع این نوع از احساس تکلیف، به جریان اصولگرایی آسیب جدی وارد کرده و پدر جریان اصولگرایی را درآورده است.
  • برخی از افراد آن قدر احساس تکلیف می‌کنند که اگر خود وجود نازنین پیامبر(ص) نیز تشریف بیاورند و بگویند که «این تکلیف شرعی را از دوش تو برداشته‌ام»، باز هم به کار خود ادامه می‌دهند چون فکر می‌کنند با نبود آنها کائنات به هم می‌ریزد چه رسد به انتخابات!
  • جریان اصولگرایی ناگزیر از رسیدن به ائتلاف بزرگ است. شاید با شکل‌گیری یک محوریت متقن با پرچمداری روحانیت و گستراندن این چتر بر سر جریان اصولگرایی، این احساس تکلیف‌ها نیز کمتر شود.
  • این تشتت و تعدد برای جریان اصولگرایی خطرناک است. آیت‌الله مکارم شیرازی در شهر مقدس قم فرمودند که هرکس به ایجاد تفرقه بین جریان اصولگرایی دامن زند کار غیر شرعی و خلاف تقوا انجام داده است.
  • نامزد حزب مؤتلفه اسلامی؛ در صورت ایجاد ائتلاف در بین جریان اصولگرایی، اگر آل اسحاق به عنوان نامزد حزب مؤتلفه مورد قبول این جریان واقع نشود، ما از تلاش برای تبلیغ ایشان دست می‌کشیم و برای نامزد واحد اصولگرایی کار می‌کنیم.

حبیبی در نشستی دیگر نیز سخنانی را درباره انتخابات آتی مطرح کرد که مهمترین آن در زیر می‌آید:

  • نامزدی هاشمی رفسنجانی؛ آمدن و یا نیامدن هاشمی رفسنجانی سابقه دارد اما از نوع اظهار نظرهای دوستان هاشمی رفسنجانی این طور استنباط می‌شود که بحث آمدن وی در بین اطرافیان او رشد کرده است.
  • در جریان اصلاح طلب، افرادی را داریم که نظام، رهبری و قانون اساسی را قبول دارند و اصولگرایان را قبول ندارند و داخل نظام هستند و ما معتقدیم که حضور آنها در انتخابات مفید است.
  • ما اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران را یکی نمی‌دانیم و مرز بین آنها را همان اعتقاد داشتن به نظام و درون نظام اسلامی بودن می‌دانیم و موضوع اصلاح طلبی و فتنه گری دو موضوع کاملاً جداگانه است.
کد خبر 208622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز