همشهری آنلاین: حجت الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «اگر محمود احمدی‌نژاد از نظر شورای نگهبان تمکین نکند، چه باید کرد؟» گفت: «انشاء الله این طوری نمی‌شود. کشور صاحب دارد و ما نیز نگران نیستیم.»

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در جمع عزاداران فاطمی استان البرز در حوزه علمیه امام صادق(ع) کرج که با حضور علما، طلاب حوزه علمیه و نمایندگان اصناف برگزار شد، برداشت هایی از نامگذاری سال 1392 تحت عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» بیان کرد و در محورهایی نظیر آفت حماسه اقتصادی، رمز عبور از پیچ حساس تاریخی، نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور، آزادی انتخابات در ایران، راه حل مشکلات جامعه، مهمترین رسالت دولت آینده، محل تأمین هزینه های تبلیغات انتخاباتی‌اش و ... پاسخ داد. جزئیات اظهارات پورمحمدی به نقل از فارس در ادامه آمده است:   

محور

جزئیات اظهارات حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی

یک برداشت از نامگذاری سال 1392 تحت عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»

  • شرایط کشور چون گذشته حساس و خطیر است، در این شرایط بدون حرکت حماسی و جهادی و با شور نمی‌توان این مرحله را پشت سر گذاشت.
  • از این نامگذاری بر می‌آید که ما مشکلات جدی اقتصادی داریم و مسایل اقتصادی ما به شدت حاد است و باید به آن بپردازیم و اگر فضای اقتصادی را این طور ادامه دهیم شرایط سختی در انتظار ما خواهد بود.

آفت حماسه اقتصادی

  • آفت حماسه اقتصادی ناسلامتی و فساد فضای اداری است.

رمز عبور از پیچ حساس تاریخی

  • حماسه سیاسی در ایران رمز عبور از پیچ حساس تاریخی امروز و رمز عبور از مشکلات امروز جامعه ما است.

نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور

  • مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی مدیر عالی کشور باشد؛ حتی رهبر معظم انقلاب بسیار فرمودند که من هم مثل بقیه یک رأی دارم. تک تک شهروندان و مردم قدرت تصمیم‌گیری و تاثیر گذاری و قدرت تعیین‌کنندگی دارند.

آزادی انتخابات در ایران

  • انتخابات در ایران یکی از آزادترین انتخابات‌های دنیا است و ما حتی از دموکراسی‌هایی که ادعای آزادی می‌کنند آزادتریم. انتخابات در ایران حزبی نیست؛ از صندوق‌های انتخاباتی ما هم نام بنی‌صدر بیرون آمده و هم شهید رجایی، هم مقام معظم رهبری، هاشمی، خاتمی و هم احمدی‌نژاد در آمده است؛ نظام به رای مردم هیچگاه خیانت نکرده و هر که را که مردم انتخاب کردند قبول کرده است، اما ممکن است یک کاندیدا به مردم دروغ گفته باشد یا رای خریده است اما به صندوق و رای مردم خیانت نشده است و این نطقه اوج نظام ما است.

نشانه افول قدرت صهیونیست‌ها

  • افول قدرت صهیونیست‌ها به حدی است که امروز اوباما رئیس جمهور کشوری که دولت غاصب رژیم صهیونیستی را به اوج رسانده بود از حق مردم فلسطین سخن به میان آورده است؛ او بعد از به قدرت رسیدن در مصاحبه اول خود چند بار از فلسطین سخن گفت و روز بعد از آن گفت که با چندین نفر از جوانان فلسطینی ملاقات داشته است و اعتراف کرد که فلسطینیان هم حق زندگی دارند. این یک تحول بزرگی است که انقلاب اسلامی شکل داده است.

فرصت سوزی‌ها از زبان پورمحمدی

 

  • نزدیک به 600 میلیارد دلار درآمد داشتیم که بخش‌هایی از آن را خوب نتوانستیم استفاده کنیم.
  • در آمارها نه در تولید ملی و نه در اشتغال و نه در سرمایه گذاری توفیق بدست نیاوردیم.
  • اختلاف عملا توفیق را از ما گرفته است؛ مجلس با دولت درگیر است، دولت با نخبگان و بخش‌های مختلف با همدیگر.

راه حل مشکلات جامعه

 

  • جامعه در صورتی می‌تواند بر مشکلات فائق شود که جامعه به هم اعتماد داشته باشد و حس همبستگی در جامعه وجود داشته باشد؛ به همدیگر حس ظن داشته باشند، فضای همکاری و تلاش مشترک در جامعه برقرار باشد؛ اگر بدبینی، کدورت، برخوردهای آزار دهنده وجود داشته باشد عملا سبب می‌شود هیچ حرکتی در جامعه موفق نشود؛ اینکه رهبری می‌فرمایند از اختلاف دست بردارید یعنی با اختلاف هیچ کاری پیش نمی‌رود.

اظهارنظر پورمحمدی درباره کناره گیری به نفع هاشمی رفسنجانی

  • برای چه کناره گیری کنم. انتخابات آزاد است و ما هم کار خود را می‌کنیم. البته آقای هاشمی چند بار اعلام کردند که کاندیدا نخواهند شد و ما بنا را بر این می گذاریم ولی اگر وارد عرصه شد ما هم تلاش خود را می‌کنیم. به این صحنه آمده‌ایم تا خدمتی از دست‌مان بر بیاید انجام دهیم و با کسی تعارف نداریم.

اظهارنظر پورمحمدی درباره تعدد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

  • دولت ریاست جمهوری فعلی پایان یافته است؛ افرادی که می‌توانند، تجربه دارند سابقه دارند و می‌دانند موفق می‌شوند باید خود را عرضه کنند تا جامعه قدرت انتخاب داشته باشد، بنده در عرصه‌های مختلف کار کردم، گسترده‌ترین حوزه مدیریت یعنی در وزارت کشور فعالیت کردم. حس می کنم مسایل کشوررا می شناسم. با قوت‌ها و ضعف‌ها آشنا هستیم. طبعا باید خود را در معرض بگذارم تا مردم انتخاب بهتری داشته باشند. به هر حال ما انباشته و اندوخته هایی داریم که باید آن را در معرض انتخاب مردم بگذاریم.

مهمترین رسالت دولت آینده

  • مهم ترین رسالتی که دولت آینده باید بر عهده بگیرد کنترل تورم و گرانی است. این اصلی ترین رسالت است؛ در کنار آن باید با قوت به مسئله تولید سامان دهد. الان مشکل تولید مشکل جدی و گریبانگیر کشور است. اگر به تولید بیافزایم می توانیم کنترل تورم را تحقق ببخشیم.

برنامه‌های پورمحمدی برای دور زدن تحریم‌ها

  • با تحریم اول باید هوشمندانه تعامل کرد؛ باید اجازه تشدید تحریم را ندهیم. دوم باید در داخل توان ملی را افزایش دهیم تا تحریم کننده را از ادامه تحریم مایوس کنیم و کارد تحریم را کند کنیم. سوم با دیپلماسی توانمند بنیان‌های تحریم را با شکست مواجه کنیم این مسیر زمان بر است ولی این طور نیست که در مقابل تحریم ها نمی توانیم کاری کنیم.

سیاست خارجی پورمحمدی

  • بر اساس آنچه رهبری فرمودند مبنی بر عزت، قدرت و مصلحت است؛ با دشمنان قاطع و هوشمندانه خواهیم ایستاد و در مقابل غیر دشمنان سعی می‌کنیم جبهه تازه‌ای علیه ما باز نشود و اگر ائتلافی وجود دارد با آن مبارزه کنیم.

نظر پورمحمدی درباره آنچه که در سوال از وی تحت عنوان «دنباله تمکین نکردن آقای احمدی‌نژاد از نظر شورای نگهبان» مطرح شده است

  • انشاء الله این طوری نمی شود. کشور صاحب دارد و ما نیز نگران نیستیم.

محل تأمین هزینه‌های تبلیغاتی پورمحمدی

 

  • هزینه‌های تبلیغاتی‌ام از شما مردم تامین می‌شود. بحمدالله همه کمک می کنند. ما هیچ منبعی نداریم و اعلام کردیم هر که ما را قبول دارد هزینه‌های ما را تامین کند. امروز آنقدر جوانان شب تا صبح با هزینه‌های شخصی خود کارهای قابل توجهی می کنند. اگر خدا بخواهد رزق و روزی برساند می‌رساند. البته ما در نظام انتخاباتی یک مشکل اساسی روی منابع انتخاباتی داریم که در وزارت کشور این موضوع را تعقیب کردیم ولی اجازه داده نشد آن را به سرانجام برسانم ولی اگر به دولت راه پیدا کردم حتما نظام انتخاباتی و هزینه های انتخاباتی را شفاف خواهم کرد.
کد خبر 208703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز