همشهری آنلاین: وزیر بازرگانی با تاکید بر تقویت و توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه بازرگانی دراعلام سیاست‌های بازرگانی کشور در سال 86 برلزوم توسعه بازارهای هدف در مدار صادرات تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، سید مسعود میرکاظمی در چهارمین همایش سراسری روسا، معاونان و مدیران ارشد سازمان های بازرگانی استان ها با بیان این مطلب گفت: سازمان‌های بازرگانی استان ها بعنوان بخشی از دستگاه‌های اجرایی کشور باید در مسیر توسعه صادرات ارتباط و تعامل سازنده و مؤثر با اصناف، اتاق‌های بازرگانی، مجموعه‌های غیردولتی، بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها را در نظر داشته باشند.

وزیر بازرگانی برقراری تعامل خوب با تشکلهای مردمی اقتصادی را از وظایف اصلی وزارت بازرگانی عنوان کرد و گفت: مأموریت‌های ذاتی اتحادیه‌ها و مجامع را با حفظ مسوولیت‌پذیری تنظیم بازار توسط وزارت بازرگانی باید به خودشان برگردانیم.

میرکاظمی بر تقویت، آموزش و توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه بازرگانی تأکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از منابع موجود برای توسعه آموزش‌های علمی و کاربردی در سطح استان ها شد.

وی حضور در عرصه کسب و کار، تجارت و بازار را فقط با بهره‌گیری از دانش مربوطه میسر دانست و در این خصوص آموزش الگوهای تنظیم بازار را ضروری خواند.

وزیر بازرگانی ارایه برنامه‌ای مدون در راستای اجرای سیاست های اصل 44 را از سوی اعضای شورای عالی نظارت الزامی دانست و برقراری ارتباط خوب با اصناف و حل مسایل و مشکلات آنان را از سوی اتاق‌های بازرگانی بعنوان نمایندگان اصلی بخش‌های خصوصی خواستار شد.

میرکاظمی در ادامه با اشاره به نقش بخش‌های غیردولتی بعنوان برعهده گیرنده تصدی‌ها، بر لزوم تدوین برنامه در استان ها و حمایت و کمک دولت در این زمینه تأکید کرد.

وزیر بازرگانی استفاده از تسهیلات زود بازده را در زمینه‌های بازاریابی، شناخت بازارهای هدف، توسعه تجارت الکترونیک و CA مهم ارزیابی و اجرایی شدن بخشی از برنامه‌های مربوط به تجارت کشور در سال 86 را در گرو ارتباط درست و اصولی معاونت برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی با سازمان های بازرگانی استان ها  دانست.

 وی توسعه زیرساختهای صادراتی، حل مشکلات مربوط به کسری شرکت های حمل و نقل، بسته‌بندی، سورتینگ، شکل‌گیری بنگاه‌های تجارت الکترونیک، ارتباط خوب با صادرکنندگان و اعتمادسازی را با توجه به دارا بودن منابع عظیم معدنی، نفت و گاز و وجود نیروهای فراوان تحصیلکرده به عنوان یک منبع با ارزش در کشور، از برنامه‌های اساسی کشور در حوزه بازرگانی عنوان کرد.

میرکاظمی با اشاره به حجم صادرات در کشور گفت:پیش از این، نگاه به درون و توسعه صنعت و ظرفیتهای تولیدی با جایگزینی واردات بوده، ولی امروز باید با توسعه بازارهای هدف درمدار صادرات قرار گرفته و با تدوین و اجرای برنامه‌ای دقیق از منابع موجود بهره‌برداری کنیم.

وی توسعه اشتغال رادر گرو توسعه صادرات دانست و درخصوص سازمان های بازرگانی استان ها بر تلاش و پرداختن به مأموریت های اصلی، کاهش تصدیگری، چگونگی پایداری نظام بهبود مستمر و توجه به نیازهای کارکنان تأکید کرد.

میرکاظمی بهبود مستمر و نگاه سیستمی و جامع به مسایل را در هر تحول سازمانی ضروری دانست و گفت: بدون اجرای یک نظام و برنامه منسجم نمی‌توان به اهداف سازمانی دست یافت.

وزیر بازرگانی داشتن حساسیت، خلاقیت و نوآوری بالا، توجه به مشکلات، یافتن راه‌حل‌های مؤثر و اثربخش بطور پیوسته و مستمر و پاسخگویی صحیح به نیازهای مردم را از عوامل زنده و پویا نگاه داشتن یک سازمان عنوان کرد.

میرکاظمی امکان خرید آرد، کمک و اعتماد به شکل‌گیری صادرات محصولات آردی و بهره‌برداری از موسسات قوی نانهای صنعتی و واگذاری آنها به خبازیها را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در سال 86 عنوان کرد.

لازم به ذکر است که این همایش با حضور روسای سازمان های بازرگانی استان ها، معاونان و مدیران ارشد وزارت بازرگانی و به مدت دو روز با هدف بررسی سیاست‌ها و راهبردهای وزارت متبوع در سال 86 در راستای توسعه تعامل، همدلی، هم‌اندیشی و یکپارچگی و به منظور نقد و بررسی و تحلیل اهداف، مسایل و مشکلات مربوط به هر استان برگزار می‌شود.

کد خبر 20756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز