همشهری آنلاین: تلویزیون واتیکان با همکاری مرکز ایتالیایی «افیسینا دلا کامونیکازیونه» و روزنامه ایتالیایی «کوریره دلاسرا» مستند «فرانسیس؛ انتخاب پاپی از انتهای زمین» را درباره روزهای انتخاب پاپ جدید کاتولیک‌ها تولید کرد.

فرانسیس اول

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رادیو واتیکان، تلویزیون واتیکان مستند «فرانسیس؛ انتخاب پاپی از انتهای زمین» را با همکاری مرکز ایتالیایی «افیسینا دلا کامونیکازیونه» و روزنامه ایتالیایی «کوریره دلاسرا» تولید کرد.

بنابر این گزارش، این مستند از زمان استعفای پاپ بندیکت شانزدهم آغاز می‌شود و روزهای موسوم به «سده واکانته» یا «صندلی خالی» را به تصویر می‌کشد و سپس روزهای ابتدایی و انتهای انتخاب پاپ توسط شورای کاردینال‌ها را ارائه می‌کند.

در این مستند همچنین چهار گفت‌وگوی منتشر نشده با «کاردینال انجلو کوماستری» اسقف کلیسای سنت‌پیتر واتیکان، «کاردینال اسکار رودریگز مارادیاگا» اسقف هندوراس، «کاردینال جیانفرانکو راواسی» رئیس شورای فرهنگی پاپ و «کاردینال آنجلو سودانو» رئیس کالج کاردینال‌ها ارائه شده است.

پایان بخش این مستند که به کارگردانی «داریو ادواردو ویگانو» ساخته شده، دیدار دو پاپ یعنی «بندیکت شانزدهم» و «فرانسیس اول» در 23 ماه مارس گذشته در قلعه گوندالفوست.

کد خبر 207402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز