یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاپ فرانسیس روز شنبه اعلام کرد دیدن اینکه کشیش‌ها پشت فرمان خودروهای گران‌قیمت می‌نشینند برایش دردناک است.

براساس گزارش رویترز، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از کشیش‌ها درخواست کرده تا در انتخاب خودروی شخصی دقت بیشتری کرده و خودروهای معمولی‌تر و ساده‌تری را خریداری کنند.

پاپ در راستای تلاشش برای متمرکز کردن کلیسای کاتولیک برروی معضل فقر، به کشیشان جوان و کارآموزان و راهبه‌های سرتاسر جهان گفت داشتن جدید‌ترین اسمارت‌فون و یا کالاهای لوکس راه به سوی خوشبختی ندارد.

وی گفت دیدن اینکه یک کشیش یا راهبه پشت فرمان یک خودروی بسیار گران قیمت و جدید بسیار برایم ناراحت‌کننده است،‌ شما نمی‌توانید چنین کاری کنید! داشتن خودرو برای انجام کارتان ضروری است اما خواهش می‌کنم خودروهای معمولی‌تری را انتخاب کنید. اگر خودروهای گران‌قیمت را دوست دارید،‌ لحظه‌ای به این بیاندیشید که چند کودک در جهان به خاطر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

از زمانی که وی جانشین پاپ بندیکت شانزدهم شده‌ است، استفاده از وسایل گران‌قیمت در دفتر کارش را متوقف کرده و ترجیح داده به جای اقامت در آپارتمان‌های لوکس متعلق به پاپ‌ها، در مهمان‌پذیر واتیکان اقامت داشته باشد.

خبرگزاری آنسا خودرویی که پاپ از آن برای رفت و آمد در واتیکان استفاده می‌کند یک خودروی فورد فوکوس است.

کد خبر 222177
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز