شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: واتیکان از وخامت حال جسمانی پاپ بندیکت شانزدهم خبر داد.

پاپ بندیکت شانزدهم

به گزارش خبرگزاری ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، مقامات ارشد کلیسا پس از آنکه یک متخصص واتیکان اعلام کرد که "ما پاپ را مدت زیادی با خود نخواهیم داشت" مجبور به ابراز نگرانی‌های خود شدند.

پاپ 85 ساله که در ماه فوریه از سمت خود کناره‌گیری کرد طی چند مرتبه‌ای که در انظار عمومی ظاهر شده به شدت ضعیف و رنجور به نظر می‌رسید.

زمانی که پاپ فرانسیس، جانشین پاپ بندیکت شانزدهم در قلعه گاندولفو در نزدیکی رم با وی ملاقات کرد، بندیکت قادر به برداشتن گام‌های منظمی نبود.

بندیکت شانزدهم مشکلات جسمانی و روحی را دلیل کناره‌گیری‌اش اعلام کرد. در ماه مارس مشخص شد که قلب وی با باتری کار می‌کند که 10 سال پیش در بدن وی کار گذاشته شده بود و باتری دوم نیز پیش ازاعلام استعفا کار گذاشته شد؛ این در حالی است که میزان بینایی وی نیز رو به وخامت است.

اوضاع جسمانی پاپ بندیکت از سوی برخی تحلیلگران در سال 2010 در سفر دشوارش به انگلیس زیر سوال رفت.

یکی از اعضای واتیکان به روزنامه دیلی تلگراف گفت: در آخرین حضور پاپ در ملا عام مشخص شد که وی به سختی می‌تواند راه برود. وی از حدود یک سال پیش وی شروع به استفاده از عصا کرد. حال جسمانی وی به طور عمومی همچنان رو به وخامت است و در این زمینه هیچ شکی نیست.

بندیکت قرار است تا ماه آینده به یک صومعه قدیمی در داخل واتیکان نقل مکان کند. این اسقف اعظم بازنشسته قرار است تعدادی کتاب درباره الهیات و موسیقی را نیز با خود ببرد. وی همچنین امیدوار است که بتواند عصرها پیانو را که یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش است بنوازد.

کد خبر 208913
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز