دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: درام دلهره‌آور و ترسناک «شیطان مرده» با یک فروش 36 میلیون دلاری در سه روز اول نمایش، صدرنشین جدول گیشه نمایش هفتگی سینماهای آمریکای شمالی شد.

فیلم خارجی

به گزارش فارس، این فیلم جدید جدول گیشه نمایش سینماها را فده آلوارز فیلم‌ساز اسپانیایی‌تبار سینما، بر اساس فیلم‌نامه‌ای از خودش کارگردانی کرده است.

«شیطان مرده» بازیگر معروفی را در نقش‌های اصلی خود ندارد و با هزینه تولید پایین 14 میلیون دلاری تولید شده است به همین دلیل، فیلم در سه روز اول اکران عمومی خود تبدیل به یک کار پر فروش و موفق سینمایی شد.

آلوارز کارگردان فیلم چند روز قبل از نمایش عمومی آن گفت تلاش داشته تماشاگران را به تماشای چیزی دعوت کند که آن‌ها تصور دیدنش را نداشته‌اند و از تماشای آن شگفت زده شوند.

اهل فن می‌گویند این فیلم‌ساز در هدف خود موفق بوده و فیلمش توانسته مخاطبان زیادی را جذب خود کند. اما منتقدان سینمایی «شیطان مرده» را فیلمی معمولی ارزیابی کرده‌اند.

قصه این فیلم ترسناک درباره پنج دوست جوان است که راهی یک کلبه متروکه می‌شوند. در این محل آن‌ها کتابی را پیدا می‌کنند که درباره مردگان و ارواح است.

آن‌ها با باز کردن این کتاب، یک روح شیطانی را آزاد می‌کنند که در حوالی جنگل زندگی می‌کند. این روح، باعث آزار این پنج دوست می‌شود و فقط یکی از آن‌ها می‌تواند خودش را از دل جنگل نجات دهد.

انیمیشن کامپیوتری «خانواده کرودها» با فروش 21 میلیون دلاری خود، در ردیف دوم جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا و کانادا نشست.

فروش کلی این اکشن ماجراجویانه خانوادگی پس از سه هفته نمایش عمومی، به 126 میلیون دلار رسیده است، نیکلاس کیج و رایان رینولدز به جای دو کاراکتر اصلی این انیمیشن صحبت کرده‌اند.

اکشن کمیک استریپی و ماجراجویانه «جی آی جو: تلافی» ردیف سوم جدول گیشه نمایش را به خود اختصاص داد و 21 میلیون دلار فروش کرد.

دواین جانسن، چانینگ تاتوم و بروس ویلیس بازیگران اصلی فیلم هستند. فیلم طی 10روز اول نمایش خود، به فروشی 87 میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

نسخه سه بعدی «پارک ژوراسیک» هم این هفته اکران عمومی شد. این اکشن دلهره‌آور علمی تخیلی، با فروش 18 میلیون دلاری خود، مقام چهارم جدول گیشه نمایش را گرفت.

«پارک ژوراسیک» در سال 1992 به روی پرده سینماها رفت. کمپانی یونیورسال از یک سال قبل، مشغول آماده کردن نسخه سه بعدی آن برای اکران عمومی دوباره این فیلم علمی تخیلی پرفروش بود.

 

کد خبر 207902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز