چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترکیب هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن با حضور چهره‌های نامدار دنیای سینما اعلام شد.

چهره های سینمای جهان

به گزارش ایسنا، برگزارکنندگان شصت‌ و ششمین جشنواره فیلم کن چهارشنبه 4 اردیبهشت، فهرست کامل اعضای هیات داوران بخش رقابتی برای اعطای نخل طلا را درحالی اعلام کرد که سینماگران آسیایی حضور پررنگی دارند.

طبق اعلام قبلی، امسال «استیون اسپیلبرگ»، کارگردان و تهیه‌کننده صاحب‌نام هالیوودی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را برعهده خواهد داشت.

«آنگ لی»، کارگردان سرشناس چینی که دو بار در سال های 1997 و 2009 در بخش رقابتی کن حضور داشته است، از سرشناس‌ترین داوران حاضر در کن خواهد بود.

«نائومی کاواسه»، کارگردان معروف ژاپنی دیگر چهره شناخته‌شده در هیات داوران کن خواهد بود.

وی در سال 2011 نامزد نخل طلا بود، در سال 2007 جایزه بزرگ جشنواره کن را گرفت، در سال 2003 باردیگر در بخش رقابتی حضور یافت و در سال 1997 جایزه دوربین طلای این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.

«کریستین مونگیو»، کارگردان معروف رومانیایی که در سال 2007 با فیلم «4 ماه، 3 هفته و 2 روز» موفق به کسب نخل طلا شد، در هیات داوران حضور دارد.

وی با این فیلم دو جایزه کلیسای معنوی و جایزه فیپرشی را نیز کسب کرد. «مونگیو» در سال 2012 نیز جایزه بهترین فیلمنامه را از کن گرفت.

«کریستوف والتز»، بازیگر معروف هالیوود که در سال 2009 با فیلم «حرامزاده‌های عوضی» بهترین بازیگر مرد جشنواره کن شد، بر روی صندلی هیات داوران بخش رقابتی خواهد نشست.

«لین رامزی»، از معروف‌ترین فیلمنامه‌نویسان هالیوود دیگر داور کن است. وی دو بار در سال‌های 1996 و 1998 جایزه هیات داوران کن را گرفت و در سال 2011 نامزد نخل طلا بود.

«نیکول کیدمن»، بازیگر نامدار هالیوود، «دانیل آئوتوی»، بازیگر و کارگردان فرانسوی که در سال 1996 جایزه بهترین بازیگر مرد را از کن گرفت به همراه «ویدای بالان»، بازیگر سرشناس هندی ترکیب هیات داوران بخش رقابتی کن را تشکیل می‌دهند.

شصت‌ و ششمین جشنواره فیلم کن درحالی روز 16 می کلید خواهد خورد که امسال اصغر فرهادی با فیلم «گذشته» برای دریافت نخل طلا رقابت خواهد کرد.

 

کد خبر 210896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز