همشهری آنلاین: رئیس تشکل خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به خطرات ادامه شهرک‌سازی‌ها آن را به مثابه بمبی ساعتی دانست که همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة نوشت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت سی و هفتمین سالگرد "روز زمین" نسبت به خطرات روز افزون شهرک‌سازی‌ها و دیوار حائل و نیز اقدامات گروه‌های تروریستی تندرو علیه ملت فلسطین هشدار داد.

وی در این بیانیه اعلام کرد: متوقف شدن روند صلح و بسته شدن افق‌های آن به دلیل لجاجت‌های دولت اسرائیل و پافشاری‌های اسرائیلی‌ها بر سیاست‌ شهرک‌سازی است که باعث ضربه زدن به فرصت‌ تشکیل دو کشور شده است و دیر یا زود این وضعیت بدتر خواهد شد.

عباس تاکید کرد : ادامه شهرک‌سازی‌ها در حقیقت به مثابه بمبی است که همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه از جامعه جهانی و موسسات و نهادهای وابسته به سازمان ملل خواست تا به منظور اجرایی کردن قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص شهرک‌سازی‌ها، وارد عمل شوند.

وی گفت: شهرک‌سازی‌ها که سرزمین فلسطین را تکه‌پاره کرده در حقیقت تهدیدی است علیه ما و حق‌ قانونی‌مان برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی اشغالی 1967 و در حقیقت باید گفت شهرک‌سازی‌ها سرنوشت و ماهیت ملی ما را تهدید می‌کند، ما حق داریم در سرزمین آبا و اجدادی خود کشور تشکیل دهیم.

کد خبر 206774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز