همشهری آنلاین: معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که جنبش‌های فتح و حماس مرحله خصومت را پشت سر گذاشته و جنبش حماس تشکیل دولتی به ریاست محمود عباس را می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی به تشریح جزئیات گفت‌وگوهای آشتی ملی اخیر در قاهره با هدف پایان دادن به شکاف داخلی میان موسسات و سازمان‌های غزه و رام الله پرداخت و خاطرنشان کرد: ما از دولت آتی به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرده و زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم می‌کنیم.

ابو مرزوق همچنین به طرح جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و مبادله اراضی فلسطینی با رژیم صهیونیستی و تشکیل دولتی کاملا یهودی در سرزمین‌های اشغالی اشاره و عنوان کرد که هدف از این طرح‌ها، مصادره تمامی سرزمین‌های فلسطینی است.

وی ضمن اشاره به اینکه وتوی آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع از برچیده شدن شکاف داخلی و دودستگی‌ها در فلسطین می‌شود، تاکید کرد که تشکیل دولتی کاملا یهودی در سرزمین‌های اشغالی طرح رژیم صهیونیستی است که تلاش‌های کری برای ازسرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و دشمن صهیونیستی را بی‌نتیجه می‌گذارد.

این رهبر برجسته حماس عنوان کرد که از جمله شروط برچیده شدن نهایی شکاف داخلی این است که محمود عباس حضور تمام گروه‌های فلسطینی در انتخابات قدس را به رسمیت بشناسد و زمینه را برای برگزاری انتخاباتی کاملا آزاد برای تمامی اقشار در کرانه باختری فراهم آورد.

ابو مرزوق از سفر عباس به غزه در راستای وحدت بخشی به کرانه باختری و نوار غزه استقبال کرد و به تشریح روابط و مناسبات با مصر و اوضاع امنیتی سینا و اسباب و دلایل ناامن شدن آن پرداخت و تاکید کرد که کسی نمی‌تواند منکر وجود ناامنی در منطقه سینا باشد و اصلی‌ترین دلیل این ناامنی‌ها توافقنامه کمپ دیوید است.

ابو مرزوق در واکنش به اتهامات وارده به جنبش حماس مبنی بر ربودن نیروهای امنیتی مصری تشریح کرد: غزه و حماس دولت بزرگی نیستند که بتوانند مصر را تهدید کنند، علاوه بر این حماس جزئی از اخوان المسلمین است به همین خاطر همواره اتهاماتی به این جنبش مبنی بر مداخله در امور داخلی مصر از جمله براندازی رژیم سابق این کشور وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که اینها همه اتهاماتی بی‌پایه و اساس است که به هیچ وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد.

کد خبر 215455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز