یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عباس در این مراسم اعلام کرد از این که شهروند ناپل است، به خود افتخار می‌کند.

شهردار ناپل به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسمی از سوی نشان طلای شهر ناپل واقع در جنوب ایتالیا و عنوان شهروند افتخاری ناپل را اعطا کرد.

عباس در این مراسم اعلام کرد از این که شهروند ناپل است، به خود افتخار می‌کند.

رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این موضوع موجب تقویت دوستی تاریخی میان مردم دو کشور و نیز تقویت روابط فرهنگی و تجاری خواهد شد.

abbas-naple

او افزود: امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم جشن خواهرخواندگی این شهر و بخش شرقی بیت‌المقدس را که پایتخت دولت آتی فلسطینی است، جشن بگیریم.

شهردار ناپل نیز به همین مناسبت ابراز امیدواری کرد، ناپل بتواند آغازگر روند صلح برای سرزمین‌های فلسطینی باشد و گفت: ما جامعه فلسطینی و جامعه یهودی را برادر می‌دانیم و می‌خواهیم این مردم در صلح زندگی کنند. ناپل شهر صلح است.

جامعه یهودی و گروه‌های طرفدار رژیم اشغالگر در ایتالیا به این موضوع اعتراض کرده و ربیع شلوم بهبوط از ناپل و جنوب ایتالیا در نامه‌ای به نشریه  ماتینو خواستار اعطای عنوان شهروند افتخاری ناپل به شیمون پرز ،رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی شده‌است.

عباس در مراسم اعطای نشان طلا همچنین از حمایت ایتالیا و رأی موافق این کشور درخصوص عضویت ناظر فلسطین (غیر عضو) در سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

بنا به گزارش آنسا مد دات اینفو، عباس خاطرنشان کرد: "می‌دانیم که ایتالیا از روند صلح حمایت می‌کند و آمریکا نیز در این مورد قاطع است. بهتر است اسرائیل نیز از این فرصت که ممکن است در آینده پیش نیاید، بهره ببرد. ما برای صلح واقعی و برای این که اسراییل نیز بتواند در صلح و امنیت زندگی کند،‌ تلاش می‌کنیم."

کد خبر 211390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز