همشهری آنلاین: کنگره جنبش فتح در نشست خود در بیت لحم در کرانه باختری رود اردن بار دیگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به ریاست این جنبش منصوب کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، عثمان ابو غریبه رئیس ششمین کنگره جنبش فتح در بیت لحم تاکید کرد اعضای جنبش فتح در پنجمین روز نشست کنگره، با انتخاب دوباره محمود عباس به ریاست جنبش فتح موافقت کردند.

ابو غریبه گفت اعضای جنبش فتح در نشست امروز برخی از مسائل مهم فرا روی این جنبش و فلسطینی‌ها از جمله شکست جنبش فتح در برابر جنبش حماس در نوار غزه را بررسی
کردند.

وی خاطر نشان کرد، همه اعضای جنبش فتح به اتفاق ارا موافقت کردند محمود عباس بار دیگر در سمت ریاست کمیته مرکزی جنبش فتح باقی بماند.

ابو غریبه گفت شرکت کنندگاه در کنگره جنبش فتح امروز همچنین با افزایش شماری اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح از بیست و یک نفر به بیست و سه نفر موافقت کردند.

قرار است اعضای جدید کمیته مرکزی جنبش فتح در نشست روز یکشنبه انتخاب انتخاب شوند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از انتخاب مجدد خود به ریاست کمیته مرکزی جنبش فتح خطاب به شرکت کنندگان در کنگره جنبش فتح و فلسطینی‌ها تاکید کرد سرزمینهای اشغالی فلسطین را ازاد و از اشغال اسرائیل خارج کند و کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهد.

محمود عباس در واکنش به اظهارات پیشین فاروق قدومی رئیس اداره سیاسی سازمان ازادیبخش فلسطین (ساف) که محمود عباس را به همکاری با مقامات اسرائیل برای قتل یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان متهم کرده بود، تاکید کرد همه ما انسان هستیم و انسان جایز الخطا است.

محمود عباس در این مراسم بار دیگر از اقدام جنبش حماس در زمینه جلوگیری از سفر اعضای جنبش فتح ساکن در نوار غزه به بیت لحم برای شرکت در ششمین کنگره این جنبش انتقاد و ان را محکوم کرد.

عباس خاطر نشان کرد جنبش فتح با چالش‌ها و ناکامیهای زیادی روبرو بوده و اکنون توانسته است همه انها را پشت سر بگذارد.

وی از همه اعضای جنبش فتح که در ششمین کنگره این جنبش در بیت لحم حضور دارند، در خواست کرد گذشته را فراموش کنند و به صورت گروهی و یکپارچه در مسیر پیشرفت جنبش فتح تلاش کنند.

اعضای جنبش فتح روز شنبه همچنین با تصویب منشور سیاسی تاکید کردند شهر بیت المقدس بخشی جدا ناپذیر از سرزمین و موجودیت سیاسی فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیت لحم؛ اعضای جنبش فتح امروز در شهر بیت لحم در کرانه باختری رود اردن تاکید کردند شهر بیت المقدس بخشی جدا ناپذیر از سرزمین و هویت سیاسی فلسطین است و این شهر با تمام خصوصیات و ساختار دینی، تمدن ملی و انسانی ان از حقوق واقعی مردم فلسطین است.

اعضای جنبش فتح در این سند سیاسی که در کنگره فتح منتشر شد، اعلام کردند حقوق و دارائیهای فلسطینی‌ها در شهر بیت المقدس بخشی از حاکمیت ملی فلسطین است و چشم پوشی از انها غیر ممکن است.

اعضای جنبش فتح در این سند سیاسی گفتند تشدید حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهر بیت المقدس، تاکیدی بر این واقعیت است که این رژیم به روند پیشبرد طرحها و نقشه هایش برای یهودی سازی این شهر ،جداسازی ان از دیگر مناطق فلسطین و تغییر وضعیت جغرافیایی این شهر ادامه می دهد.

انان تاکید کردند جنبش فتح اقدامات بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی شهر بیت المقدس را با جدیت پیگیری می کند.

این جنبش افزود بازگرداندن کامل شهر بیت المقدس، خط قرمزی است که یاسر عرفات رهبر فقید این جنبش ان را ترسیم کرده است و هیچ کس نمی تواند ان را نادیده بگیرد.

اعضای جنبش فتح در این سند بر پاپیبندی کامل این جنبش در اجرای قوانین و قطعنامه های بین المللی و احکام صادره از جانب دیوان بین المللی دادگستری درباره بیت المقدس تاکید کردند. 

کد خبر 87365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز