پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

علیرضا رستگار: بادهای رهگذری که از سرزمین‌های اشغالی فلسطین عبور می‌کنند، گریان می‌شوند

از دیدن بچه‌هایی که هنوز به زبان نیامده راهی سفر آخر می‌شوند. آنها دیده‌اند در محاصره غزه مادرانی را که کودکان مریض را در آغوش گرفته، رو به دیوارها، سیم خاردارها و زندانبان بی‌رحم فریاد می‌زدند که راه باز کنید، کودک بیمار است، کودک در تب می‌سوزد، کودک می‌میرد.

ناله‌های مادران فلسطین تن زمین و زمان را می‌لرزاند و اشغالگران صهیونیست در انتظار مرگ غنچه‌های گل هیچ نمی‌شنوند. در نظر آنها حتی این بچه‌های شیرخواره دشمن به حساب می‌آیند. برای آنها مهم نیست که کودکان و نوجوانان فلسطینی از کمبود مواد غذایی رنج می‌کشند. مهم نیست که گرسنه‌اند یا بیمار. دشمن بی‌رحم مرگ آنها را می‌خواهد. صهیونیست‌ها آن‌ جمله سیاه و تلخ آمریکایی‌های جدید را در زمان کشتار صاحبان واقعی آمریکا دوست دارند که می‌گفت: سرخ‌پوست خوب،  سرخ‌پوست مرده است.

صهیونیست‌ها فرزندان استعمارگران قدیم و جدیدند و همان تصور را در مورد فلسطینی‌ها دارند. آنها از بزرگ شدن بچه‌های کوچک می‌ترسند. آنها از جوان‌ شدن نوجوان‌ها و مرد شدن جوان‌های فلسطینی می‌ترسند و به همین دلیل حتی به کودکان و نوجوانان رحم نمی‌کنند. بعضی از لحظه‌ها و روزهای تلخ آنها هیچ‌گاه فراموش‌شدنی نیست، مثل تصویر درماندگی مردی که پسر نوجوانش را پشت سر پنهان کرده بود تا شاید از هجوم گلوله‌ها در امان باشد، اما از همه طرف آتش می‌بارید.

صهیونیست‌ها  می‌دیدند پسرکی ترسیده تا حد مرگ پشت پدری آشفته تا حد جنون می‌لرزد، اما آتش را پایان ندادند و او در کنار دست‌های ناتوان پدر پرپر شد. مادران فلسطینی به هنگام فرستادن فرزند نوجوانشان به مدرسه نمی‌دانند که آیا او را در راه بازگشت خواهند دید یا نه؟ چه می‌توان گفت در مورد حال و روز نوجوانانی که به کوچک‌ترین بهانه‌ای دستگیر می‌شوند تا به جای نشستن در کلاس مقابل معلم، زندانی باشند در سلول‌های تنگ و باریک و به جای معلم به بازجوهای صهیونیست جواب پس‌بدهند. 

کودکان و نوجوانان فلسطینی در سال‌هایی که باید با آرامش و شادی روزگار بگذرانند، زیر رگبار گلوله‌ها و انفجار بمب‌ها و راکت‌های دژخیمان صهیونیست خطر مرگ را تجربه می‌کنند. بسیاری از آنها در سال‌هایی که باید در خانه‌ای گرم از مهربانی لحظه‌ای خوب را مزمزه کنند، طعم تلخ آوارگی را می‌فهمند. سال‌هاست که قلب فلسطینی‌ها آتش می‌گیرد از تماشای تابوت‌های کوچکی که جگرگوشه‌های فلسطین را از پدرها و مادرهای داغدار دور می‌کند. سال‌هاست که کودکان و نوجوانان فلسطینی زیر سایه سیاه بی‌رحم دشمن با مرگ روبه‌رو می‌شوند و جهان سکوت کرده است

کد خبر 91438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز