یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود عباس پیشنهاد کرد که در ازای موافقت حماس با خروج مقامات فتح از غزه برای مشارکت در کنفرانس سراسری فتح، 400 تن از زندانیان حماس در کرانه باختری آزاد شوند

به گزارش ایسنا، یک عضو کمیته‌ مرکزی جنبش فتح تاکید کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین، از طریق میانجی‌های عرب به جنبش حماس ابلاغ کرده است در صورتی که این جنبش با خروج مقامات فتح از غزه برای مشارکت در کنفرانس سراسری فتح موافقت کند، فتح نیز 400 تن از زندانیان حماس را آزاد کند.

این عضو کمیته‌ مرکزی جنبش فتح همچنین عنوان داشت: نیمی از این زندانیان پیش از کنفرانس و نیمی دیگر در حین برگزاری کنفرانس آ‌زاد می‌شوند.

وی همچنین تاکید کرد: تعداد بیشتری از اعضای زندانی حماس از زندان‌های کرانه‌ باختری آزاد خواهند شد.

این در حالی است که جنبش حماس اعلام کرده است که ابتدا باید زندانیان حماس آزاد شوند و پس از آن اجازه‌ خروج از غزه به مقامات فتح داده خواهد شد.

برخی منابع جنبش فتح نیز پیشنهاداتی را همچون مشارکت اعضای فتح در غزه در کنفرانس سراسری این جنبش از طریق ویدئو کنفرانس مطرح کردند.

این کنفرانس قرار است روز سه‌شنبه در بیت لحم آغاز به کار کند و به مدت سه روز ادامه یابد.

کمیته‌ مرکزی جنبش فتح نیز از روز شنبه نشست‌هایی را برای زمینه‌سازی برگزاری ششمین کنفرانس سراسری فتح در رام‌الله آغاز کرده است.

این نشست‌ها امروز (یکشنبه 11 مرداد) نیز ادامه خواهد یافت و به گفته‌ عبدالله الافرنجی، عضو کمیته‌ فتح، تصمیم‌هایی در خصوص برخی مسایل و مشکلات اتخاذ خواهد شد.

به نوشته‌ روزنامه‌ اماراتی البیان، زکریا آلاغا عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، تاکید کرده بود که رهبران این جنبش در غزه در نامه‌ای به محمود عباس موضع‌گیری خود را در خصوص تحولات مربوط به شرایط برگزاری کنفرانس به وی ابلاغ کرده و تاکید کردند که در صورت کاهش تعداد شرکت کنندگان، در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد.

کد خبر 86854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز