پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین گفت: غزه در برابر سهمگین‌ترین حمله هوایی در تاریخ فلسطین ایستادگی کرد

 به گزارش واحد مرکزی خبر از غزه، اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد:‌ جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه بزرگترین حمله هوایی در سطح منطقه از سال 1948 بود و با وجود اینکه این حمله علاوه بر حجم وسیع هوایی، حملات زمینی و دریایی را نیز شامل   می‌شد اما غزه توانست در برابر این تجاوز بزرگ بایستد.

وی که در جمع پنچ هزار نفری مردم مردم غزه در مراسم افطاری در دبیرستان خالد بن ولید در النصریات سخن می‌گفت از ملت فلسطین خواست تا همبستگی خود را تقویت کنند و با ضرورت حفظ وحدت در مبارزه با اشغالگران، ماه رمضان را فرصتی برای تقویت ریشه‌های محبت و همبستگی در میان این ملت برشمرد.

نخست‌وزیر فلسطین با اشاره به موضوع قدس اشغالی تاکید کرد که این شهر زیر عملیات گسترده سرقت و چپاول و تغییر هویت قرار گرفته است اما با همه تلاش‌ها برای یهودی سازی قدس، این شهر هویت اسلامی خود را حفظ خواهد کرد.

اسماعیل هنیه ادامه داد: قدس هرگز یهودی نخواهد شد، ما قومی نیستیم که اگر نتوانستیم آزاد کنیم، عقب نشینی کنیم، زندگی ما از زندگی اشغالگران طولانی تر خواهد بود.

وی در ادامه با تبریک به ملت فلسطین به علت مقاومت در غزه با وجود اختلال در موازنه قدرت میان دو طرف این درگیری از پایبندی آن‌ها به مقاومت قدردانی کرد.

نخست‌وزیر متنتخب فلسطین همچنین از خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطین نیز قدردانی و تاکید کرد که آزادی اسرای فلسطینی از هر زمان دیگری نزدیک‌تر است. 

کد خبر 88841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز