دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش سوریه می‌گوید در ادامه عملیات‌های خود در سراسر این کشور تعداد زیادی از شورشیان برخوردار از حمایت خارجی را از پا درآورده است.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیروهای دولتی روز یک‌شنبه (۲۷ اسفند) در حومه دمشق، حمص، حلب و ادلب به شورشیان حمله کردند و تعداد زیادی از آنان را از پا درآوردند.

نیروهای سوری همچنین در جریان این عملیات‌ها چند مخفی‌گاه شورشیان را ویران و مقادیر زیادی سلاح را کشف و ضبط کردند.

در همین حال، بر اثر حملات خمپاره‌ای تروریستی در محله‌های الغبون و برزه در دمشق، دست‌کم ۲ غیرنظامی کشته و عده زیادی نیز زخمی شدند.

گفته می‌شود بر اثر شلیک خمپاره از سوی شورشیان به منطقه حساکه در شرق سوریه ۷ خانه در روستای ام الخیر ویران شد.

در همین حال، دانشجویان سوری ساکن لهستان و گروهی از شهروندان این کشور با برگزاری تحصن در مقابل مقرهای سازمان ملل در ورشو، پایتخت این کشور بر ضد اقدامات تروریستی شورشیان در سوریه اعتراض کردند.

آن‌ها همچنین از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواستند با اعمال فشار به کشورهایی که به تامین مالی و تسلیحاتی شورشیان معارض دولت سوریه می‌پردازند اقدامات آن‌ها بر ضد دمشق را متوقف کند.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ دچار بحران شده است. شمار زیادی از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور طراحی می‌شوند و گزارش‌ها نشان می‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشیان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجی هستند.

شماری از سازمان‌های حقوق بشری نیز شورشیان برخوردار از حمایت خارجی در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

کد خبر 205757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز