همشهری آنلاین: یک سازمان بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر با ابراز نگرانی از ارتکاب جنایت جنگی توسط شورشیان سوریه گفت: گروه‌های مسلح معمولاً افراد به اسارت گرفته شده را به قتل می‌رسانند.

تروریست‌ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ عفو بین‌الملل امروز اعلام کرد، شورشیان سوریه سربازان و یا افرادی را که مظنون به همکاری با نیروهای بشار اسد هستند، معمولاً پس از دستگیری به قتل می‌رسانند.

این سازمان بین‌المللی با انتشار گزارشی همچنین نسبت به ارتکاب جنایات جنگی توسط گروه‌های مسلحی که علیه حکومت دمشق می‌جنگند ابراز نگرانی کرد.

بنا بر اعلام این سازمان، بررسی رفتارهای شورشیان نشان می‌دهد کشتار سربازان و طرفداران بشار اسد که در اسارت شورشیان هستند به بزرگترین رفتار غیرانسانی تبدیل شده است.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید، گروه‌های شورشی از جمله گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه مردم را شتاب‌زده می‌کشند و مطمئن هستند که تحت تعقیب قرار نخواهند گرفت و آمار کشته‌شدگان در مناطق تحت کنترل شورشیان در حال افزایش است.

در این گزارش همچنین به ده‌ها ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است اشاره شده که در آن شورشیان سوریه به‌راحتی افرادی را که مظنون به طرفداری از بشار اسد هستند، به قتل می‌رسانند.

سوریه در حدود 23 ماه است که با آشوب و بحران داخلی مواجه است، بر اثر خشونت‌های ناشی از آن تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید ناآرامی‌های این کشور توسط بعضی کشورهای منطقه‌ای و غربی برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود و در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان‌ می‌دهد تعداد بی‌شماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند.

کد خبر 205333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز