دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش سوریه می‌گوید در ادامه عملیات‌های خود در سراسر این کشور تعداد بیشتری از شورشیان برخوردار از حمایت خارجی را از پا درآورده و سلاح‌های‌شان را توقیف کرده است.

سوریه

به گزارش پرس تی وی: به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیروهای دولتی روز یک‌شنبه (۲۰ اسفند) در دمشق، حمص، حلب، ادلب و درعا به شورشیان حمله کردند و تعداد زیادی از آنان را از پا درآوردند.

علاوه بر این، نیروهای مسلح سوریه مقادیر زیادی مسلسل، تفنگ تک تیرانداز، سکوی پرتاب راکت، راکت‌های دست ساز و گلوله خمپاره از شورشیان کشف و ضبط کردند.

نیروهای امنیتی سوریه همچنین به مواضع شورشیان و انبارهای مواد و چاشنی‌های انفجاری در نزدیکی شهر ادلب در شمال غرب این کشور حمله کردند.

در همین حال روز یک‌شنبه درگیری‌های شدیدی نیز بین فلسطین‌یان و افراد مسلح در اردوگاه پناهجویان فلسطینی یرموک در دمشق روی داد. هنوز گزارشی درباره تلفات این درگیری‌ها منتشر نشده است.

در نزدیکی دمشق نیز یک کودک بر اثر اصابت گلوله خمپاره به یک اتوبوس کشته شد و ۹ تن دیگر مجروح شدند. رسانه‌های سوریه، تروریست‌ها را مسئول این حادثه معرفی کرده‌اند.

سوریه از اواسط مارس۲۰۱۱ دچار بحران شده است. شمار زیادی از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور طراحی می‌شوند و گزارش‌ها نشان می‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشیان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجی هستند.

چندین سازمان بین‌المللی حقوق بشر نیز شورشیان برخوردار از حمایت خارجی در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

بشار اسد، رییس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای که اخیرا از تلویزیون آلمان پخش شد گفت دولت سوریه درگیری‌ها را آغاز نکرد و این گروه‌های شورشی بودند که به کشتار شهروندان سوری و تخریب زیرساخت‌های این کشور پرداختند.

کد خبر 204982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز