جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا با حمایت از موضع جدید فرانسه و انگلیس برای کمک به مخالفن سوری اعلام کرد: واشنگتن نیز به کمک‌های خود به مخالفان ادامه می‌دهد و آنچه را که فرانسه و انگلیس انجام می‌دهند، حمایت می‌کند.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از تصمیم اخیر فرانسه و انگلیس برای کمک به مخالفان سوری حمایت می کنیم اما همچنان تاکید داریم که کمک‌ها نباید "کمک‌های نظامی بسیار کشنده" باشد.

وی ادامه داد: واشنگتن یقینا تمام انواع کمک به مخالفان را حمایت می‌کند و آنچه که فرانسه و انگلیس از آن سخن گفته‌اند نیز شامل حمایت و تایید آمریکاست.

وی درخصوص موضع اتحادیه اروپا درباره ارسال سلاح به مخالفان سوری نیز گفت: تصمیم‌گیری در این باره یقینا با اتحادیه اروپاست اما از تلاش برخی کشورها در این اتحادیه برای بالا بردن سطح کمک‌ها به مخالفان سوری حمایت می‌کنیم و امیدواریم اتحادیه اروپا سطح کمک‌ها به سوریه را افزایش دهد.

در مقابل روسیه با مخالفت با تصمیم اخیر فرانسه و انگلیس اعلام کرد که این تصمیم باعث نگرانی مسکو شده است.

گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: همگان درخصوص حل و فصل سیاسی بحران سوریه سخن می‌گویند اما برخی کشورهای غربی یکباره از تصمیم خود برای مسلح کردن مخالفن سوریه دم زدند و این چیزی است که کرملین را نگران کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این باره گفت: فرستادن سلاح برای مخالفان سوریه در نهایت به این منتهی می‌شود که سلاح‌ها به دست جبهه النصرة که یک گروه تروریستی است، خواهد رسید.

پیشتر وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرده بود در صورتی که اتحادیه اروپا ممنوعیت صادرات سلاح به مخالفان سوری را لغو نکند پاریس و لندن به طور یکجانبه اقدام به ارسال سلاح برای مخالفان خواهند کرد.

کد خبر 205400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز