همشهری آنلاین: اعضای اتحادیه اروپا در پایان نشست دو روزه خود در بروکسل ضمن تاکید بر مخالفتشان با مسلح کردن اپوزیسیون سوریه اعلام کردند، این مساله در نشست چند روز آینده اتحادیه اروپا بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه (25 اسفند) در دومین روز نشستشان در بروکسل اعلام کردند که با درخواست فرانسه و انگلیس برای لغو ممنوعیت تسلیحاتی اعمال شده علیه اپوزیسیون سوریه مخالفند.

این کشورها اعلام کردند که نگرانند کمک تسلیحاتی به مخالفان به ایجاد مسابقه تسلیحاتی و در نهایت بی‌ثباتی در منطقه بینجامد.

در همین حال، یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: فرانسه و انگلیس نتوانستند تایید کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر کاهش ممنوعیت‌های تسلیحاتی علیه سوریه را به دست آورند اما از وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا در این مساله مجددا بازنگری کنند.

هرمان وان رامپوی، رئیس اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در پایان نشست سران این اتحادیه در بروکسل گفت: رهبران اروپایی تصمیم گرفتند، طی چند روز آینده نشستی غیررسمی‌ در دوبلین،‌ پایتخت جمهوری ایرلند برگزار کنند و در این نشست قرار است حاضران مجددا مساله لغو ممنوعیت صادرات سلاح به سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

رامپوی همچنین اعلام کرد که نشست مذکور روزهای 21 و 22 ماه جاری میلادی با هدف اتخاذ موضعی مشخص و واحد در خصوص مساله مذکور برگزار خواهد شد.

وی گفت: ما یک بار دیگر نیز تاکید کردیم اتحادیه اروپا به تلاش‌های طرف‌های ذی‌ربط برای پایان دادن به خشونت‌های سوریه احترام می‌گذارد و به آن پایبند است.

اتحادیه اروپا از مدت‌ها قبل شاهد اختلافاتی میان کشورهای عضو این اتحادیه در خصوص مساله صادرات سلاح به سوریه است به نحوی که به رغم پافشاری‌های فرانسه و انگلیس برای ارسال کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری، آلمان، سوئد و چند کشور اروپایی دیگر مخالف این امر هستند وآن را غیرقابل قبول می‌دانند.

کد خبر 205541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز