همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا سرانجام با طرح اعطای کمک مالی به قبرس در ازای شرایطی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه راشاتودی، وزرای دارایی اروپا سرانجام با اعطای کمک مالی 10 میلیارد دلاری به قبرس برای جلوگیری از ورشکستگی این کشور موافقت کردند.

در جلسه موسوم به گروه اروپا قرار شد قبرس در ازای دریافت این وام، 8.5 میلیارد یورو پس انداز کند. همچنین بانک«لایکی»، دومین بانک قبرس تعطیل و به 2 بانک «خوب» و «بد» تبدیل شد.

بر اساس توافق صورت گرفته، شهروندان قبرسی که دارایی بیش از 100 هزار یورو در این بانک داشته باشند باید مبلغ قابل توجهی مالیات برای جبران نقدینگی مورد نظر بپردازند.

این در حالی است که این طرح مالیاتی مشمول دارندگان حساب‌های زیر 100 هزار یورو نمی‌شود. همچنین قرار است نقدینگی بانک‌های بد به بانک مرکزی قبرس منتقل شود.

رییس وزرای دارایی حوزه پولی یورو پس از پایان مذاکرات گفت: «تا کید می کنم که هیچ کدام از این قوانین مالیاتی شامل سپرده های کمتر از 100 هزار یورو نخواهد شد. ما امروز مجددا بر اهمیت تضمین این سپرده ها در اتحادیه اروپا تاکید کردیم.»

پیش از این پارلمان قبرس به منظور ارایه تضمین برای دریافت کمک مالی از اتحادیه اروپا به تاسیس صندوقی به نام «همبستگی» که منجر به افزایش کنترل دولت بر بانک‌های این کشور می‌شود، رای داده بود.

کد خبر 206199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز