همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا در حالی کمک‌های خود را به سازمان‌های خیریه کاهش داده است که شمار فزاینده‌ای از فقرا در اتحادیه اروپا بیش از پیش به کمک‌های غذایی نیازمند شده‌اند.

فقر در اروپا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی آر تی بی اف بلژیک، اتحادیه اروپا درنظر دارد به میزان چهل درصد بودجه اختصاص داده شده به فقرا را کاهش دهد.

سازمان صلیب سرخ شهر شارلوروا هر زمستان میان افراد نیازمند مواد غذایی توزیع می‌کند. مراجعه کنندگان به این سازمان می‌گویند هرگز تصور نمی‌کردند اوضاع این قدر بد شود که به کمک‌های صلیب سرخ نیاز پیدا کنند.

داوطلبان عضو این سازمان سرمای بی‌سابقه زمستانی را یکی از علل اصلی افزایش تقاضای افراد فقیر عنوان کرده اند. کارشناسان علل اصلی افزایش فقر را تداوم بحران اقتصادی می‌دانند.

آن ماری ماری از کارکنان صلیب سرخ شارلوروا گفت :«بیشتر تقاضاها در سال جاری به بحران مربوط می‌شود. امسال شاهد افزایش بیست درصدی مراجعه کنندگان کمک‌های غذایی هستیم. بحران در زندگی آنان تاثیر زیادی داشته است. برخی کار خود را از دست داده‌اند.»

هشتاد درصد مواد غذایی این سازمان از طریق برنامه کمک غذایی اتحادیه اروپا تامین می‌شود اما اروپا می‌خواهد این بودجه را کاهش دهد. صحبت از کاهش چهل درصدی است. انجمنهای کمک به نیازمندان این تصمیم را فاجعه آمیز می‌دانند.

کریستیان بوتریو از کارکنان صلیب سرخ گفت:«چهل درصد کاهش کمکها با افزایش بیست درصدی تقاضا همراه است. چگونه می‌توان به این افراد کمک کرد؟»

کد خبر 207231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز